یك مقام مسئول:

۱۴۰۰ تن ذرت سال گذشته بدلیل طولانی شدن روند توزیع فاسد و امحا شد

۱۴۰۰ تن ذرت سال گذشته بدلیل طولانی شدن روند توزیع فاسد و امحا شد

یک مقام مسئول با اشاره به اینکه سال قبل به علت طولانی شدن روند توزیع نهاده های دامی، مجبور به امحای ۱۴۰۰ تن ذرت شدیم، اظهار داشت: اشکالات سامانه بازارگاه خسارات زیادی را به واردکنندگان زده است.



به گزارش گل چرم به نقل از اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور، ایمان رنگی، عضو اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور درباره مشکلات فعالان این صنف اظهارداشت: متأسفانه به دنبال عدم صدور مجوز از جانب متولیان سامانه بازار گاه جهت توزیع نهاده های دامی اظهارشده در گمرک و یا صدور با تأخیر این مجوزها، کالاهای اساسی موجود در بنادر و گمرکات بعد از سپری شدن مدت زمان قانونی دو ماهه در فهرست کالاهای متروکه قرار گرفته و در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار می گیرد که این مسئله علاوه بر افزایش میزان زیان دهی واردکنندگان بازار نهاده های دامی را بر هم می ریزد.
وی اضافه کرد: در تاریخ ۸ آذر ماه سالجاری، از جانب معاونت توسعه صنایع تبدیلی وزارت جهاد کشاورزی مجوز خروج کالاهای شرکت ما از گمرک صادر شد و در تاریخ ۲۴ آذر ماه، معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی مجوز عرضه محموله ذرت شرکت ما را در سامانه بازار گاه صادر کرد.
رنگی افزود: برپایه مجوز معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی محموله ذرت شرکت ما باید در گیلان ارائه شود و این در حالیست که معاونت بهبود تولیدات دامی این استان اعلام می کند چنین مجوزی را دریافت نکرده است و همین مساله سبب شده تا ۸۰۰ تن ذرت که خوراک یکسال مرغداری ۳۰ هزار راسی مرغ مادر است در انبارها بماند.
این فعال اقتصادی افزود: با عنایت به این که محموله فوق به صورت اعتباری ترخیص شده و مدت زمان ارائه کالاهایی که به صورت اعتباری ترخیص می شوند ۷ روز است؛ از گمرک اخطاریه جهت متروکه اعلام شدن کالا دریافت کرده ایم و تا این لحظه موفق به رفع اشکالی سامانه بازار گاه که منجر به عدم رؤیت مجوز صادر شده از جانب معاونت امور دام در گیلان می شود، نشده ایم.
عضو اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران خاطرنشان کرد: بروکراسی و اشکالات سامانه بازار گاه سبب شده تا هم تولیدکنندگان صنایع دام و طیور و هم مصرف کنندگان نهایی کالا و واردکنندگان ضرر و زیان های بسیاری را متحمل شوند اما همچنان انگشت افترا برای بر هم خوردن تنظیم بازار نهاده های دامی به سمت واردکنندگانی گرفته شود که گرفتار مشکلات فرایند توزیع کالا در بازار هستند.
رنگی تصریح کرد: سال قبل هم به علت طولانی شدن روند توزیع نهاده های دامی در بازار و فاسد شدن ۱۴۰۰ تن ذرت دامی در روی کشتی ناچار شدیم تا این میزان ذرت را امحاء نماییم.
این فعال اقتصادی تصریح کرد: هم اکنون شرایط به نحوی است که کالاهای اساسی تأمین ارز شده و یا آن بخش که واردکنندگان به دنبال ترخیص اعتباری هستند امکان توزیع بموقع را ندارند و بر همین مبنا اگر واردکنندگان معطل دریافت مجوز توزیع کالا از وزارت جهاد کشاورزی شوند به علت از دست رفتن مدت زمان قانونی کالاهای آنها متروکه اعلام می شود و اگر بخواهند کالا را بدون دریافت مجوز از گمرک ترخیص کنند که اموال آنها در فهرست کالای قاچاق قرار می گیرد. البته امکان ترخیص کالا بدون دریافت مجوز از وزارت جهاد وجود ندارد.

1399/10/06
23:05:23
5.0 / 5
1388
تگهای خبر: اتحادیه , بازار , تولید , جهاد كشاورزی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
گل چرم