تشدید نظارت و بازرسی در حوزه خدمات از اسفند تا پایان ماه رمضان

تشدید نظارت و بازرسی در حوزه خدمات از اسفند تا پایان ماه رمضان

به گزارش گل چرم، معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، طی بخشنامه ای به سازمان های صمت استان ها، تشدید اقدامات نظارتی و بازرسی در حوزه خدمات در سرتاسر کشور را ابلاغ نمود.



به گزارش گل چرم به نقل از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، اکبر تقوی شوازی با ابلاغ طرح تشدید نظارت و بازرسی در حوزه خدمات اظهار داشت: این طرح با هدف رصد، پایش و نظارت ویژه بر رعایت قیمت و کیفیت عرضه خدمات از جانب واحدهای صنفی و اقتصادی مربوطه از اسفندماه سالجاری در سرتاسر کشور آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.
معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت هدف از اجرای این طرح را رسیدگی فوری، دقیق به شکایات و گزارش های مردمی در حوزه خدمات و برخورد با تخلفات عنوان و اظهار نمود: با عنایت به نزدیکی ایام پایانی سال و افزایش تقاضای عمومی برای بعضی از خدمات مورد نیاز این ایام طرح تشدید نظارت و بازرسی در حوزه خدمات برگزار می گردد. در همین راستا با ابلاغ بخشنامه ای به همه ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استان ها تکلیف شده تا با بسیج همه امکانات استان و دستگاههای هم خانواده و استفاده حداکثری از توان و ظرفیت موجود طرح نظارت ویژه بر خدمات دنبال شود.
تقوی شوازی ضمن اشاره به ضرورت بهره گیری حداکثری از توان نیروها در انجام بازرسی ها، اضافه کرد: از مواردی که در این بخشنامه به آن اشاره شده است توجه به ممنوعیت دریافت هرگونه مبلغی تحت عنوان حق سرویس توسط رستوران ها و رستوران هتل ها به غیر از نرخ اغذیه و نوشیدنی های مندرج در تابلوی نرخ یا درج شده بر روی کالا (سالاد، نوشابه، ماست و …)، ممنوعیت دریافت هرگونه مبلغی تحت عنوان ارزش افزوده در صورت حساب صادر شده برای بعضی از اقلام مورد عرضه به مشتریان از جانب تالارهای پذیرایی، سفره خانه های سنتی و رستوران های واحدهای اقامتی و گردشگری مانند نوشیدنی ها، ماست، زیتون و… که داری قیمت مصرف کننده هستند و نظارت ویژه بر رعایت نرخ و کیفیت عرضه خدمات توسط واحدهای صنفی قالیشویی، خشکشویی، قنادی، تعمیرکاران خودرو، تعویض روغنی، آژانس های اتومبیل کرایه و جایگاه های سوخت به صورت محسوس و نامحسوس و تاکید بر صدور صورت حساب است.
معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت افزود: همینطور دستگاههای نظارتی همچون سازمان های صنعت، معدن و تجارت به منظور پیشگیری از سوء استفاده افراد خاطی و افزایش غیرقانونی قیمتها بر هزینه های حمل و نقل داخلی شهری و برون شهری و نحوه عرضه خدمات در اتوبوس های ویژه بر مبنای ضوابط و مقررات و نحوه عرضه خدمات توسط شرکت ها و مؤسسات اتوبوسرانی و تاکسیرانی و پایانه های مسافربری و پارکینگ ها و توقفگاه ها و همینطور اماکن اقامتی، سیاحتی و هتل ها نظارت ویژه خواهند داشت.
معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت اضافه کرد: نظارت ویژه بر رعایت نرخ، کیفیت عرضه خدمات و صدور صورتحساب توسط واحدهای صنفی نظیر قالیشویی، قنادی، تعمیرکاران خودرو، تعویض روغنی، آژانس های اتومبیل کرایه و جایگاه های سوخت از راه انجام بازرسی های محسوس و نامحسوس از دیگر مواردی است که صورت خواهد گرفت.
تقوی شوازی ضمن اشاره به ضرورت ثبت قرارداد با سربرگ دفاتر آژانس های هواپیمایی در کلیه تورهای مسافرتی، برای پیشگیری از ثبت قراردادهای صوری و خلاف واقع اشاره و تصریح کرد: رصد و پایش نرخ و چگونگی نرخ بلیت پروازهای داخلی و فروش تورهای مسافرتی و چگونگی عرضه خدمات به مسافرین و تطبیق خدمات عرضه شده در تورهای مسافرتی و موارد ذکر شده در قراردادهای منعقد شده با مسافرین از دیگر برنامه های اجرایی این طرح است.
وی همینطور تصریح کرد: گزارش های مورد اشاره در اسرع وقت توسط بازرسان بررسی و در صورت احراز تخلف پرونده مربوطه تشکیل و جهت صدور رای به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال می شود. ضمناً نتایج بررسی به شاکیان اعلام می شود. از مردم هم درخواست داریم در صورت مشاهده و یا مواجه شدن با هرگونه تخلف بخصوص گرانفروشی، کم فروشی و تقلب در فروش، موارد را به سامانه ۱۲۴ برای رسیدگی اعلام کنند.


منبع:

1401/12/01
12:36:01
5.0 / 5
525
تگهای خبر: تولید , خدمات , سفر , فروش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
گل چرم