بارش حادی در راه استان مركزی نیست

بارش حادی در راه استان مركزی نیست

مركزی مدیركل مدیریت بحران استان مركزی اظهار داشت: تا دوشنبه در استان بارش خواهیم داشت، اما طبق پیشبینی های هواشناسی، بارش حاد و سختی پیش رو نداریم.


حمید غیاثی در گفت و گو با ایسنا، در مورد آمادگی استان در مبحث بارندگی های پیش رو در ایام پایانی پاییز و زمستان ۹۹ بیان نمود: ابتدای هر فصل ستاد پیشگیری و هماهنگی و فرماندهی عملیات بحران با تشکیل جلسه برای مخاطرات خاص فصل تصمیم گیری و برنامه ریزی می کنند و هشدارهای لازم را اعلام می کند.
وی با اشاره به اینکه در فصل پاییز و زمستان سازمان هواشناسی در مورد بارندگی ها هشدارهای لازم را اعلام می کند و به اعضای ستاد، فرمانداران و شهرداران جهت آمادگی این هشدارها ابلاغ و تاکید می شود، اضافه کرد: ستاد استان و شهرستان ها برای بارندگی ها و فصل زمستان آمادگی دارند و برای امروز و روز آینده با عنایت به پیشبینی و اخطار هواشناسی حدودا الگوی بارشی هفته گذشته را در استان خواهیم داشت و از امشب تا دوشنبه بارندگی خواهیم داشت.
غیاتی تصریح کرد: طبق پیشبینی ها بارندگی حاد و سختی پیش رو نخواهیم داشت، اما همه دستگاه ها مانند راهداری، هلال احمر، پلیس راه و دستگاههای خدمات رسانی مانند اورژانس آمادگی لازم را دارند.
وی در مورد خسارت های وارده به بخش های مختلف استان در سیلاب دو سال گذشته، اظهار نمود: خسارت ها در سه بخش کشاورزی، زیرساخت ها و دستگاه ها وارد شد که بخش عمده ای از خسارات جبران شد، البته هنوز تعدادی نقطه حادثه خیز وجود دارد که به صورت مداوم در برنامه کاری قرار دارد و حفاظت های مدیریت شده درمورد آنها دنبال می شود، اما بیشتر از ۹۰ درصد از نقاطی که در سیلاب سال ۹۷ خسارت دیدند رفع خطر شدند.
غیاثی با تکیه بر اینکه در سیلاب سال ۹۷ بیشتر از هزار میلیارد ریال به استان خسارت وارد شد، اظهار داشت: طی دوسال اخیر با اقدامات انجام شده که عمده آن در حوزه جهاد کشاورزی بود، خسارات جبران شد و بطور قطع در صورت وقوع سیل یا سیلاب، این حجم خسارت را متحمل نخواهیم شد.
وی با اشاره به اینکه بخش عمده ای از خسارات در حوزه کشاورزی و متوجه کشاورزان است، اضافه کرد: متاسفانه در حوزه کشاورزی، کشاورزان توجه کمی به مساله بیمه دارند، دولت سیاست بیمه محصولات کشاورزی را در نظر دارد و باید کشاورزان هم به سمت بیمه محصولات حرکت کنند، به نظر می آید در حوزه مرغ ۱۰۰ درصد مراکز تولیدی صنعتی بیمه هستند، اما در بخش های دیگر کشاورزی شرایط خیلی خوبی حاکم نیست و لازم است که در حوزه سوق دادن کشاورزان به سمت بیمه محصولات کشاورزی تلاش بسیاری صورت گیرد.
مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی در مورد وضعیت رودخانه اراک اظهار نمود: رودخانه تعیین حریم شد، ریزش هایی در دیوار ساحلی وجود داشت که توسط شهرداری رفع شده است و ۹۰ درصد دیواره های ساحلی اصلاح شده و رفع مشکل نقاط دارای مشکل در منطقه کرهرود تا حدودی انجام شده است.
،


1399/09/09
22:56:45
5.0 / 5
1821
تگهای خبر: تولید , جهاد كشاورزی , خدمات , كشاورزی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
گل چرم