ایران چهارمین تولیدكننده كیوی جهان است

ایران چهارمین تولیدكننده كیوی جهان است

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی اظهار داشت: ایران مقام چهارم تولید کیوی را در جهان دارد و تولید این میوه از نظر صادرات، ارزآوری و سود اقتصادی برای کشاورزان مهم می باشد.



به گزارش گل چرم به نقل از وزارت جهاد کشاورزی کامبیز سوداگر در بازدید از ایستگاه تحقیقات کشاورزی آستارا اضافه کرد: ایران مقام چهارم تولید کیوی را در جهان دارد و تولید این میوه از نظر صادرات، ارزآوری و سود اقتصادی برای کشاورزان مهم می باشد.
وی افزود: نباید اراضی مولد، از چرخه تولید بیرون رود و باید با پشتیبانی از کشاورزان برای تولید کیوی از تغییر کاربری اراضی کشاورزی جلوگیری شود و خوشبختانه با استقبال کشاورزان و راندمان خوب آب، باغات کیوی در گیلان درحال توسعه است.
بازرگان با اشاره به نقش سازنده مراکز تخصصی تحقیقات کشاورزی بر توسعه و راندمان این بخش، اظهار داشت: ۲۰ مؤسسه تخصصی تحقیقاتی، ۳۴ مرکز تحقیقات استانی و ۳۷۴ ایستگاه تحقیقات کشاورزی در کشور فعالیت می نمایند.
وی افزود: از سال ۱۳۰۹ ایستگاه تحقیقات کشاورزی آستارا فعال شده و باتوجه به محدودیت های اعتباری، نیازمند توجه بیشتر است و در بازدید اخیر معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی و در بازدید امروز برای توسعه این ایستگاه برنامه ریزی شد.
غلامرضا مرحبا نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید اظهار داشت: انتظار داریم ایستگاه تحقیقات کشاورزی آستارا با ترویج علم و نوآوری در تولید محصولاتی نظیر کیوی و فندق نقش آفرین باشد.
وی اضافه کرد: طرح های پژوهشی این ایستگاه تحقیقاتی باید به خوبی اجرا شود تا کشاورزان از آموزه های علمی و تحقیقاتی استفاده کنند و خسارت ها کاهش و راندمان کشاورزی افزایش یابد.

1400/04/16
23:32:40
5.0 / 5
770
تگهای خبر: آموزش , تولید , جهاد كشاورزی , صادرات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
گل چرم