ابراز نگرانی فولكس واگن از رشد سریع فناوری خودروهای برقی

ابراز نگرانی فولكس واگن از رشد سریع فناوری خودروهای برقی

گل چرم: مدیر ارشد اجرایی فولكس واگن در مورد توسعه فناوری خودروهای برقی و كاهش استقبال از خودروهای بنزینی و دیزلی كنونی، ابراز نگرانی كرد.



به گزارش گل چرم به نقل از وب سایت cleantechnica، خیلی از كشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و كاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الكتریكی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

بنابراین خیلی از شركت های خودروسازی در جهان عزم خویش را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم كرده و از برنامه های خود بدین منظور رونمایی كرده اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاك سبب شده است شركتهای خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یك از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی كنند.

با اینكه خیلی از كارشناسان و تحلیلگران بازار خودرو در جهان تصور نمی كردند كه روزی خودروهای برقی و الكتریكی به بازار خودروی جهان راه پیدا كرده و به دست مصرف كنندگان نهایی برسند، خیلی از شركت های خودروسازی نظیر تسلاموتورز با اجرایی كردن برنامه های جاه طلبانه خود، رویای قدم گذاشتن خودروهای پاك و دوستدار محیط زیست به خیابان های شهر را تحقق بخشیدند.

این طور كه آمار فروش خودروهای برقی در جهان نشان می دهد، به نظر می آید كه استقبال بی نظیری از جانب مردم و دولت های مختلف جهان از خودروهای پاك برقی شده است و همگی خواستار توسعه فناوری تولید وسائل نقلیه پاك برقی هستند.

حالا اخیرا هربرت دیاس - مدیر ارشد اجرایی شركت فولكس واگن - از كاهش شدید استقبال همگانی از خودروهای بنزینی و دیزلی كنونی و همینطور توسعه روزافزون و غیر منتظره صنعت خودروهای برقی و الكتریكی ابراز نگرانی كرده است. با اینكه این شركت در ابتدا به تمسخر برنامه های جاه طلبانه و بلندپروازانه تسلاموتورز می پرداخت، اما پس از آن متوجه شد كه باید به منظور جا نماندن از گردونه رقابت در خودروهای برقی، خود هم به توسعه فناوری ساخت این گونه خودروها بپردازد.

فولكس واگن به عنوان یكی از بزرگترین شركت های خودروسازی در جهان كه بیشترین سهم از بازار خرید و فروش خودرو در اروپا را به خود مختص كرده است، به نظر می آید می خواهد رسوایی خودروهای دیزلی موسوم به دیزل گیت (diesel Gate ) خویش را جبران كرده و به توسعه فناوری های نوینی همچون خودروهای خودران و هم چنین وسائل نقلیه پاك و دوستدار محیط زیست نظیر خودروهای برقی و الكتریكی بپردازد و بدین ترتیب چهره آلوده و تخریب نام خویش را در جهان از بین ببرد.

این خودروساز پرفروش و پرطرفدار آلمانی، بعد از آنكه حدود سه سال پیش به دستكاری و تقلب در نرم افزار مدیریت میزان آلایندگی خودروهای دیزلی تولیدی اش در آمریكا متهم و محكوم شد، تصمیم گرفت كه برای جلب اطمینان مردم و دولت ها و همینطور كمك به كاهش میزان انتشار آلایندگی به جو زمین و محیط زیست، به طراحی و تولید خودروهای برقی و الكتریكی پاك روی آورد.

فولكس واگن بعد از اعتراف به تقلب، به پرداخت ۴.۳ میلیارد دلار جریمه محكوم شد و هنوز هم با مشكلات حقوقی در آلمان و سراسر جهان مواجه می باشد. این شركت ۲۲ میلیارد یورو را برای پرداخت خسارت مختص كرده است و همچنان هم به ایجاد آلودگی در محیط زیست در جهان متهم است. همه این اتفاقات باعث شد این خودروساز به منظور جبران خسارت های وارده، در كاهش انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای به محیط زیست و تولید خودروهای برقی بكوشد.

وی همینطور اشاره نمود كه سرعت توسعه این فناوری چنان سریع و غیرقابل كنترل است كه دولت های مختلف نتوانسته اند برای آنها قانون گذاری كرده و یا به وضع استاندارد برای توسعه و بهره برداری از ان بپردازند. یكی دیگر از مشكلات سرعت بسیار بالای توسعه تكنولوژی های جدید در صنعت خودروسازی، احتمال فروپاشی و سقوط قبل از موعد صنعت تولید خودروهای بنزینی و دیزلی است.






1397/07/23
15:46:35
5.0 / 5
5047
تگهای خبر: استاندارد , بازار , تولید , فروش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵
گل چرم