طلا ارزان تر شد

طلا ارزان تر شد

به گزارش گل چرم قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی به دنبال رشد ارزش دلار كه تقاضا برای خرید این فلز پرارزش را محدود كرد، با كاهش روبرو شد.



به گزارش گل چرم به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد كاهش پیدا كرد و به ۱۳۹۲ دلار و ۶۴ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریكا، هر اونس طلا ۰.۳ درصد كاهش پیدا كرد و به ۱۳۹۶ دلار و ۳۰ سنت رسید.

به گفته بنجامین لو، تحلیلگر شركت فیلیپ فیوچرز، افت قیمت طلا تا حدود زیادی به علت تعدیل انتظارات برای كاهش نرخ های بهره و بهبود بازده اوراق قرضه بوده است. بازارها همچنان روی كاهش ۲۵ واحدی نرخ های بهره حساب می كنند اما به نظر می آید این انتظارات تعدیل شده و ارزش دلار بهبود پیدا كرده است.

شاخص دلار در معاملات روز سه شنبه نزدیك به بالاترین حد خود در سه هفته گذشته ایستاد و طلا را برای دارندگان سایر ارزها گران تر كرد.

یك هفته پیش بازار شانس كاهش ۲۵ واحدی نرخ های بهره را ۸۰.۱ درصد و احتمال كاهش ۵۰ واحدی نرخ های بهره را ۱۹.۹ درصد پیشبینی می كرد اما حالا این احتمال به ترتیب به ۹۸ درصد و ۲ درصد كاهش پیدا كرده است.

با این همه، افت قیمت طلا به علت ضعف بازارهای مالی محدود شد. بازارهای سهام آسیا در معاملات روز سه شنبه به پایین ترین حد خود در دو هفته و نیم گذشته سقوط كردند. طبق گزارش رویترز، فعالان بازار حالا منتظر اظهارات جروم پاول، رئیس بانك مركزی آمریكا هستند كه از روز چهارشنبه به مدت دو روز در مقابل كنگره به توضیحات در مورد سیاست پولی خواهد پرداخت.

در این بین موجودی طلای "اس پی ای آر گلد تراست" كه بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، ۰.۱۵ درصد كاهش پیدا كرد و از ۷۹۶.۹۷ تن در روز جمعه به ۷۹۵.۸۰ تن در روز دوشنبه رسید.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری امكان دارد به تصحیح قیمت در محدوده ۱۳۸۷ دلار خاتمه داده و مقاومت در سطح ۱۴۲۱ دلار را باردیگر امتحان كند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۵ دلار و ۴ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۳ درصد كاهش پیدا كرد و به ۱۵۵۷ دلار و ۶۳ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد كاهش، به ۸۱۰ دلار و ۹۵ سنت رسید.




1398/04/18
14:33:46
5.0 / 5
5319
تگهای خبر: بازار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
گل چرم