سند امنیت غذایی كشور تدوین می شود

سند امنیت غذایی كشور تدوین می شود

به گزارش گل چرم مشاور وزیر جهاد كشاورزی اظهار داشت: اخیراً شورایعالی انقلاب فرهنگی با كمك وزارت جهاد كشاورزی در حال تنظیم و تهیه سند امنیت غذایی هستند كه جلسات آن شروع شده است.



به گزارش گل چرم به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، اسکندر زند مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مرجع ملی کنوانسیون تنوع زیستی در وبینار روز جهانی غذا، اظهارداشت: امنیت غذایی قبل از امنیت دفاعی و نظامی حائز اهمیت می باشد و در خیلی از کشورها، امنیت غذایی اولویت اصلی کشور به حساب می آید.
وی اضافه کرد: در گذشته از مزرعه تا سفره مطرح بود و امروز از مزرعه تا سلول مورد توجه قرار دارد.
زند در ارتباط با تعریف فائو از امنیت غذایی تصریح کرد: فائو در سال ۲۰۱۹ امنیت غذایی را در سه بخش مطرح نمود، دسترسی راحت به غذا از نظر کمیت و کیفیت در سطح عالی، امنیت غذایی متوسط که به غذای باکیفیت دسترسی ندارد و ناامنی غذایی که تا چند روز بی غذایی را شامل می شود.
وی اضافه کرد: در سال ۲۰۱۵ ناامنی غذایی در ۱۰ و ۶ دهم جمعیت جهان وجود داشت که این میزان در سال ۲۰۱۹ به ۱۰ و ۸ دهم جمعیت جهان رسید و روند افزایشی به خود گرفته است، ازاین رو ما باید امنیت غذایی را در اولویت قرار دهیم.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی در ارتباط با وضعیت امنیت غذایی در ایران اظهار داشت: اخیراً شورایعالی انقلاب فرهنگی با کمک وزارت جهاد کشاورزی در حال تنظیم و تهیه سند امنیت غذایی هستند که جلسات آن شروع شده است.
وی با اشاره به این که در چهار سال قبل پروژه «امنیت غذایی کشور تا ۲۰۵۰» را با ۲۴ طرح به انجام رسانده ایم، افزود: در این پروژه در سال ۲۰۳۰ جمعیت ایران ۹۳ میلیون نفر و در سال ۲۰۵۰، ۱۰۳ میلیون نفر پیشبینی شده و نیاز غذایی کشور در سال ۲۰۵۰ حدود ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت.
زند عنوان کرد: کاهش ضایعات باید یکی از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی باشد، همینطور تهیه الگوی مصرف باید مد نظر قرار گیرد که با این کار بخش زیادی از مشکلات کشاورزی کشور حل خواهد شد.


منبع:

1399/07/26
14:23:24
5.0 / 5
2084
تگهای خبر: جهاد كشاورزی , سفر , كشاورزی , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
گل چرم