مخالفت کسب و کارهای آنلاین با طرح جدید وزارت صمت

مخالفت کسب و کارهای آنلاین با طرح جدید وزارت صمت

به گزارش گل چرم عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی با اشاره به اینکه بیشتر از ۹۰ درصد کسب و کارهای آنلاین با تفکیک اتحادیه کسب وکارهای مجازی به دو اتحادیه کسب و کارهای مجازی توزیعی و اتحادیه مخالفند، اظهار داشت: تخصصی شدن امور کسب و کارها به مفهوم تفکیک نیست، بلکه میتوان با راه اندازه کمیسیون های تخصصی این هدف را محقق کرد.


به گزارش گل چرم به نقل از ایسنا، وزارت صمت به تازگی با تفکیک اتحادیه کسب وکارهای مجازی به دو اتحادیه کسب و کارهای مجازی توزیعی و اتحادیه کسب و کارهای مجازی خدماتی موافقت نمود. موضوعی که با اعتراض کسب و کارهای آنلاین روبرو شده است.
در این رابطه رضا الفت نسب در گفتگو با ایسنا، با اشاره به اینکه بخش خصوصی در این مساله مورد مشورت نبوده، اظهار نمود: دو تکه کردن اتحادیه قدرت مطالبه گری آنرا تضعیف خواهد نمود و اختلافاتی بین اعضا خواهد انداخت.
وی با اشاره به اینکه هنوز تعریف مشخصی از اصناف توزیعی و خدماتی عرضه نشده، خاطرنشان کرد: اتاق اصناف ایران متولی اتحادیه ها است که ۸۰۰۰ اتحادیه و حدود چهار میلیون واحد صنفی را مدیریت می کند، اظهار داشت: اتاق اصناف هم با این تفکیک مخالفت کرده، چونکه قرار بوده تعداد ۸۰۰۰ اتحادیه کمتر شود نه بیشتر.
عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی با اشاره به اینکه به وجود آمدن اتحادیه جدید برای کسب و کارها که باید آنرا راه اندازی کنند، بار مالی دارد، اظهار داشت: همینطور چشم اندازی برای این کار دیده نشده و اصلا معلوم نیست چه تعداد کسب و کار آنلاین خدماتی و چه تعداد توزیعی وجود دارد. باید روی این موضوعات بحث شود.
وی ادامه داد: ما با تخصصی شدن کسب و کارها مخالف نیستیم، اما تخصصی شدن به مفهوم تفکیک نیست، بلکه میتوان با راه اندازه کمیسیون های تخصصی این هدف را محقق کرد. شاید وزارت صمت با نیت خیر این کار را انجام داده باشد، اما بیشتر از ۹۰ درصد کسب و کار های آنلاین با آن مخالف هستند و طی اطلاعیه ای این مخالفت را اعلام نموده اند. امیدواریم وزارت خانه در کنار بخش خصوصی بایستد و با مشورت ذینفعان اقدام نماید.




منبع:

1401/02/31
13:48:59
5.0 / 5
218
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
گل چرم