وزیر جهاد كشاورزی:

پرورش آرتمیا به صورت پایلوت در آران و بیدگل اجرایی می شود

پرورش آرتمیا به صورت پایلوت در آران و بیدگل اجرایی می شود

به گزارش گل چرم وزیر جهاد كشاورزی اظهار داشت: برای اولین بار در كشور پرورش آرتمیا به صورت پایلوت در آران و بیدگل اجرایی می شود.



به گزارش گل چرم به نقل از مهر، محمود حجتی ظهر پنج شنبه در بازدید از طرح پرورش ماهی خاویار در آران و بیدگل تصریح كرد: منطقه آران و بیدگل پتانسیل بالایی در پرورش ماهی «آرتمیا» دارد و در نظر داریم طرح پرورش ماهی «آرتمیا» به صورت پایلوت در این شهرستان اجرا شود و در این زمینه آب و زمین در اختیار بهره برداران قرار بگیرد.
وی با اشاره به پرورش ماهی خاویار در كویر مرنجاب اظهار داشت: پرورش ماهی در مجموعه آزادپور در شرایط سخت كویری جای تقدیر و تشكر از این برادران سخت كوش دارد كه این روند باید با عرضه تسهیلات لازم در دیگر شهرهای كشور گسترش یابد.
وزیر جهاد كشاورزی اظهار داشت: انواع نهاده های دامی مورد نیاز كشور با ارز دولتی تأمین شده است و نهاده ها تا بندر امام خمینی (ره) آورده شده و هیچ محدودیتی در زمینه تأمین این نهاده ها نداریم.
وی خاطرنشان كرد: حواله های توزیع نهاده ها در اختیار سازمان جهاد كشاورزی استان ها قرار دارد و اتحادیه ها كشاورزی و دامی باید به سازمان جهاد استان رجوع كنند.
حجتی با اشاره به وجود واسطه ها و سوءاستفاده در توزیع نهاده ها و ضرورت قطع ریشه آنها بیان داشت: البته در این میان كوتاهی هایی هم انجام می شود كه باید مستندات آنها به اطلاع سازمان های بازرسی برسد.
وی با انتقاد از سكوت بهره برداران در عدم معرفی واسطه ها اضافه كرد: واسطه ها به دلیل رودربایستی ها و سكوت ما اجازه ظهور و بروز پیدا می كنند؛ البته در شرایط جدید با برنامه ریزی های صورت گرفته نقش واسطه ها تا حدودی محدود شده است.
وزیر جهاد كشاورزی به مشكلات كمبود آب در استان اصفهان اشاره نمود و اظهار داشت: بحث كاهش سه هزار ساعتی آب در بخش كشاورزی استان اصفهان در حال اجراست كه تصمیمی منطقه ای است و نیاز به بررسی در استان اصفهان هم دارد.

1398/02/07
15:35:43
5.0 / 5
5483
تگهای خبر: اتحادیه , جهاد كشاورزی , كشاورزی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
گل چرم