معاون وزیر جهاد اعلام كرد:

امضای تفاهم نامه همكاری بین سپاه پاسداران و تعاون روستایی

امضای تفاهم نامه همكاری بین سپاه پاسداران و تعاون روستایی

گل چرم: معاون وزیر جهاد با اشاره به امضای تفاهم نامه همكاری میان مركز اقتصاد مقاومتی سپاه پاسداران با سازمان تعاون روستایی، اظهار داشت: این تفاهم نامه برای ۱۷۰۰ نفر در مناطق مرزی احداث اشتغال می كند.



به گزارش گل چرم به نقل از مهر، حسین شیرزاد در مراسم امضای تفاهم نامه همكاری بین مركز اقتصاد مقاومتی سپاه پاسداران و یكی از شركت های زیرمجموعه این مركز با سازمان مركزی تعاونی روستایی، گفت: ۱۷۰۰ نفر از اعضای شركت های تعاونی و روستایی در مناطق مرزی و كمتر برخوردار می باشند كه با احداث اشتغال برای این افراد در واقع مرزهای كشور از امنیت برخوردار می شوند.
مدیرعامل سازمان مركزی تعاون روستایی با اشاره به مزیت های جدیدی كه در توسعه و عمران مناطق محروم روستایی و مرزی وجود دارد، اظهار داشت: مركز اقتصاد مقاومتی بنیاد تعاون سپاه با همكاری سازمان تعاون روستایی در عرصه تكنولوژی های نوین و انتقال آن به مناطق روستایی و اراضی كشاورزی پیشتاز شدند تا با استفاده از این طرح ها، بتوانند در پهنه های كشاورزی و روستایی مناطق دور افتاده به اقشار محروم كمك كنند.
معاون وزیر جهاد كشاورزی افزود: توسعه این طرح ها، عاملی در جهت كاهش ریسك فعالیت های تولیدی در مناطق روستایی است و می تواند نویدبخش حركت های آینده ساز شبكه تعاونی در مناطق روستایی و محروم باشد.
شیرزاد با اشاره به اینكه شبكه تعاون روستایی كشور بیشتر از ۶ هزار تعاونی و ۴ و نیم میلیون عضو دارد، افزود: این شبكه می تواند نقش بزرگی در تولید ایفا كند.
وی افزود: ۳ و نیم میلیون هكتار از بهترین اراضی غلات در اختیار شبكه تعاون روستایی است و تعاون روستایی بیشتر از ۳ هزار فروشگاه عرضه محصول اساسی و كالاهای مصرفی و ۳ هزار و ۸۰۰ فروشگاه سوخت دارد ضمن اینكه این سازمان در خریدهای توافقی و تضمینی فعالیت می كند.
در ادامه این مراسم، خضرالله حیدرزاده، رئیس مركز اقتصاد مقاومتی بنیاد تعاون سپاه اضافه كرد: از محل اجرای این طرح ها كه با همكاری تعاونی های روستایی در سراسر كشور و مناطق محروم اجرا خواهد شد، پیش بینی میگردد سالانه ۵۰ هزار فرصت شغلی پایدار احداث شود.
وی با اشاره به اینكه افراد متقاضی این طرح ها در سراسر كشور تا كنون ۴ هزار نفر برای پرورش دام و مشاركت در این طرح ها شركت كردند، افزود: این طرح ها در ۱۸ استان كشور تابحال اجرا شده و تابحال ۲۰۰ خانوار روستایی با كمك مركز اقتصاد مقاومتی سپاه به پرورش گوساله روی آورده اند.
حیدرزاده گفت: اولویت این طرح ها احداث اشتغال، تولید محصول به منظور خودكفایی، محرومیت زدایی و ماندگاری در روستاها است كه برای متقاضی كافی است ۶۰ تا۷۰ متر مربع جا برای پرورش گوساله داشته باشند و بقیه موارد به صورت بلاعوض توسط سپاه تامین میگردد.
رئیس مركز اقتصاد مقاومتی بنیاد تعاونی سپاه با اشاره به اینكه این طرح ها به صورت زنجیره ای تعریف شده كه دام پرواری با استفاده از كارشناسان تهیه شده و به صورت بلاعوض در اختیار روستائیان قرار داده می شود، افزود: همین طور در تامین علوفه به آنها كمك و هنگام خرید محصول به صورت تضمینی و به صورت زنجیره ای اقدام میگردد.
به گزارش گل چرم به نقل از مهر، برمبنای تفاهم نامه همكاری كه بین مركز اقتصاد مقاومتی بنیاد تعاونی سپاه و سازمان مركزی تعاون روستایی به امضاء رسید، زمینه های سرمایه گذاری و اقتصاد مقاومتی در مناطق روستایی و محروم شناسایی شده و با استفاده از توان تخصصی و مالی شركت حامی سرمایه اقتصاد و با شناسایی نیروهای بومی، طرح های اشتغالزا شناسایی و اجرا شده و سپس پایداری، به بهره برداران محلی واگذار میگردد.
این طرح ها شامل دامپروری، كشت دانه های روغنی، مدیریت آب در باغات، پرواربندی گوساله و اصلاح نژاد دام و طرح های شیلاتی است.

1397/09/07
18:49:03
5.0 / 5
4893
تگهای خبر: تولید , جهاد كشاورزی , فروش , كالا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
گل چرم