معاون حجتی عنوان كرد؛

پنبه تراریخته مجوز تولید نگرفته است

پنبه تراریخته مجوز تولید نگرفته است

به گزارش گل چرم معاون وزیر جهاد كشاورزی اظهار داشت: ​پنبه تراریخته مجوز تولید از سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج كشاورزی نگرفته است.



به گزارش گل چرم به نقل از صدا و سیما، كاظم خاوازی، معاون وزیر جهاد كشاورزی اظهار داشت: پنبه ترا ریخته مجوز تولید از سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج كشاورزی نگرفته است؛ بر این اساس، ما منتظر نظر وزارت بهداشت هستیم و در صورتیكه این وزارتخانه مجوزی در مورد استفاده از پنبه تراریخته در مصارف خوراكی بدهد، این رقم به كمیته رقم وزارت جهاد كشاورزی ارسال خواهد شد.
وی تاكید كرد: آنچه مسلم است وزارت بهداشت اصلی ترین نقش را ایفا می كند و در صورتیكه مخالفت كند، به هیچ وجه به تولید پنبه ترا ریخته مجوز داده نمی گردد و اگر موافقت كند، در راه تولید رقم قرار می گیرد.
خاوازی اظهار داشت: مواردی نظیر خوب بودن محصول در مزرعه، كنترل كرم مورد نظر و سایر موارد در مورد تولید پنبه تراریخته بررسی خواهد شد و پس از این مرحله، این محصول نامگذاری شده و بعد از آن، به تولید می رسد.
معاون وزیر جهاد كشاورزی اضافه كرد: اگر همه ­دستگاه ها همچون سازمان محیط زیست و وزارت بهداشت، مجوزهای لازم را برای تولید پنبه تراریخته صادر كنند، در فرآیند تولید نامگذاری رقم قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به اینكه وزارت بهداشت متولی سلامت مردم است، اظهار داشت: ما به لحاظ فنی و سایر موارد، این محصول را در مزارع كنترل كرده و نامگذاری می كنیم؛ همینطور اعلام نظر فنی برای معرفی به بخش رقم، پس از تأییدیه وزارت بهداشت صورت خواهد گرفت.
معاون وزیر جهاد كشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینكه در طول ۲۰ سال، ۴۳ رقم گندم آبی معرفی و در اختیار كشاورزان قرار گرفته است، اظهار داشت: ۱۲ هزار میلیارد تومان تنها از محل درآمد معرفی این ارقام گندم، به اقتصاد كشور برگشته است.
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج كشاورزی­ اضافه كرد: هم اكنون ۸۹ درصد گندم آبی كه در كشور كشت می شود، از ارقام معرفی شده؛ ضمن اینكه از اجرای كشت ۴۳ رقم گندم آبی در این مدت، ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه به كشور برگشت داده شده است.
خاوازی به بی توجهی به اخطار پژوهشگران به راه اندازی سدها اشاره نمود و اضافه كرد: در سال های گذشته پژوهشگران كشور به راه اندازی سدها اخطار دادند، اما در این سال ها به این مورد توجهی نشده است.
وی اظهار داشت: محققان سال ها است كه به اهمیت اجرای آبخوان داری در كشور تاكید می كنند كه می تواند برای پر كردن ذخایر سفره های زیرزمینی با اهمیت باشد، اما كمتر به آن توجه شده است.
خاوازی اضافه كرد: محققان معتقدند انجام آبخوان داری می تواند اقیانوسی از زیرزمین تولید و ذخایری برای آینده باشد.
وی اظهار داشت: محققان از ۲۰ سال پیش در مورد زاینده رود اخطار دادند، اما كسب به آن توجه نكرد و الان مشكلات، گریبان ما را گرفته است.

1397/09/28
21:45:44
5.0 / 5
5279
تگهای خبر: تولید , جهاد كشاورزی , كشاورزی , محصول
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
گل چرم