نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس:

سازمان برنامه بودجه به تعهدات خود نسبت به كشاورزان عمل كند

سازمان برنامه بودجه به تعهدات خود نسبت به كشاورزان عمل كند

گل چرم: نماینده شاهرود و میامی در مجلس با اشاره به اینكه خسارت سرمازدگی كشاورزان در سازمان برنامه بودجه گرفتار است، اظهار داشت: این سازمان می بایست تعهداتش نسبت به كشاورزان را عملی كند.



به گزارش گل چرم به نقل از مهر، سید حسن حسینی شاهرودی عصر پنج شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه كشاورزی استان سمنان به میزبانی مركز تحقیقات كشاورزی شاهرود با اشاره به اینكه وزیر جهاد بارها درباره مشكلات این وزارتخانه فریاد زده اما نگاهی به این حوزه نمی گردد، اشاره كرد: موضوعی مشابه با سوژه وزیر بهداشت در مورد جهاد كشاورزی باز در حال رخ دادن است، نمایندگان مجلس متاسفانه نوبخت را نمی توانند به مجلس احضار كنند اما می دانند كه وزیر جهاد كشاورزی مقصر نیست و سازمان برنامه و بودجه باید به تعهداتش عمل كند.
وی با اشاره به اینكه پیرامون سرما زدگی محصولات كشاورزی در شاهرود وزیر جهاد كشاورزی و رئیس ستاد بحران به این شهرستان سفر كردند و مشكلات با حضور آنها احصا شده است، اضافه كرد: برای دریافت مبلغ موردنیاز در امتداد خسارات كشاورزان در هیئت دولت مصوبه ای به وجود آمده و به سازمان برنامه و بودجه ارجاع شد اما این سازمان كاری نمی نماید.
عضو خانه ملت با انتقاد شدید از محمدباقر نوبخت، اشاره كرد: مجلس نمی تواند او را در مجلس احضار كند از طرف دیگر معتقدیم كه وزیر جهاد كشاورزی می بایست از حوزه خود دفاع كند.
عضو خانه ملت بابیان اینكه در شرایط فعلی اقتصادی كشور به فرموده رهبر معظم انقلاب استیضاح وزیران به مصلحت نیست، اظهار داشت: در شرایط اقتصادی ویژه و حساسی قرار داریم، ۱۵ درصد بودجه سال آینده عمرانی است كه شاید هفت الی هشت درصد آن محقق شود پس باید گفت ما نمیاندگان وضعیت را می دانیم اما برخی اوقات هم باید چاره ای اندیشید.
حسینی شاهرودی بابیان اینكه ۸۵ درصد اعتبارات در بخش دولتی هزینه می شود، اشاره كرد: با عنایت به وضعیت بودجه و اعتبارات باید چاره ای اندیشه كرد، بحث بودجه ۹۸ مشاركت محور است كه بخش خصوصی باید آنرا فعال كند.
وی افزود: در شرایط موجود كشور، كشاورزی ۱۰ درصد هم سود ندارد، پس می بایست واقعیت را پذیرفت و باید اذعان داشت كه به سمت افزایش بهره وری كشاورزی پیش نرفته ایم، در این بخش به خصوص در سطح استان سمنان هیچ پیشرفتی نداشتیم و یا خوش بینانه با رشد حداقلی مواجه هستیم پس می بایست حركت جهاد كشاورزی در راه مركز تحقیقات كشاورزی و افزایش بهره وری علمی باشد.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس بابیان اینكه در شرق استان سمنان هیچ اتفاق خاصی در حوزه كشاورزی رخ نداده است، اظهار داشت: در كشاورزی نباید خیلی به دنبال سرمایه گذاری خارجی بود شاید اگر كار به یك ایرانی سپرده شود كار را به بهترین نحو صورت گیرد چونكه همه ما اذعان داریم در همین شاهرود ظرفیت هایی وجود دارد كه می تواند الگویی برای بقیه استان های كشور باشد.
حسینی شاهرودی بابیان اینكه در حوزه كشاورزی باید از بخش خصوصی استفاده كرد، اضافه كرد: بهره برداران این بخش تحصیل كرده و مدرن نیستند و فعالیت تعاونی های روستایی بسیار كاهش پیداكرده و در كنار آن همین طور مشكل تولید در كشور وجود دارد پس در نتیجه باید گفت مشكل اصلی سپس تولید است.
وی بابیان اینكه نتوانستیم زنجیره تولید را به درستی كامل نماییم، افزود: زمانی تقاضا درست شد عرضه باز اصلاح می شود و حال باید پرسید چقدر توانستیم از ظرفیت های موجود در شهرستان استفاده كنیم؟ پس پشتیبانی از بخش خصوصی باید فعال شود.

1397/11/05
19:51:45
5.0 / 5
5026
تگهای خبر: تولید , جهاد كشاورزی , كشاورزی , محصول
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
گل چرم