حجتی:

واردات گوشت تا متعادل شدن قیمت ادامه دارد

واردات گوشت تا متعادل شدن قیمت ادامه دارد

گل چرم: وزیر جهاد كشاورزی اظهار داشت: تا زمان متعادل شدن قیمت ها، هیچگونه محدودیتی برای واردات گوشت به كشور با رعایت مقررات و موازین بهداشتی وجود ندارد.



به گزارش گل چرم به نقل از وزارت جهاد كشاورزی، محمود حجتی در نشست با رئیس و اعضای كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: به سبب نوسانات ارزی و قاچاق دام زنده از مرزهای غربی و شرقی كشور، افزایش قیمت گوشت قرمز صورت گرفت كه با تدابیر اندیشیده شده و افزایش ۲۴ درصدی حجم واردات امیدواریم قیمت این كالا به تعادل برسد.
وی اضافه كرد: هم اكنون گوشت وارداتی با نرخ تنظیم بازاری به صورت هدفمند در حال توزیع است و این روند ادامه خواهد یافت.
وزیر جهاد كشاورزی، ارزش تولید غذا در كشور را سالانه ۸۰ میلیارد دلار عنوان نمود و اظهار داشت: برای این میزان تولید، سالانه ۱۰ میلیارد دلار نهاده های كشاورزی وارد كشور شده و حدود ۶ میلیارد دلار باز صادرات داریم.
حجتی با اشاره به طرح های هشت گانه افزایش تولید محصولات راهبردی در بخش كشاورزی اظهار داشت: طرح ۱۰ ساله خوداتكایی ۷۰ درصدی در تولید روغن را در دستور كار داریم.
وی با اشاره به اینكه در سه سال اخیر تولید كلزا در كشور ۶ برابر افزایش یافته است، یكی از دستاوردهای بخش كشاورزی در سال های اخیر را افزایش تولید شكر و رسیدن به آستانه خودكفایی در این محصول عنوان نمود.
حجتی اشاره كرد: تابحال در سطح ۳۵۰ هزار هكتار در كشورهای قزاقستان، روسیه و آذربایجان قراردادهای بلندمدت برای كشت فراسرزمینی منعقد شده است.
در این نشست، محمدرضا پورابراهیمی رئیس كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، هدف از برگزاری این جلسه را احداث همكاری برای تامین و توزیع مناسب تر محصولات اساسی غذایی كشور عنوان نمود و اظهار داشت: در مدیریت تامین و توزیع كالاهای اساسی باید منافع تولیدكننده و مصرف كننده به صورت توامان توجه داشت.
وی اشاره كرد: استفاده از سامانه های اطلاعاتی و الكترونیكی در توزیع محصولات اساسی سبب افزایش نظارت و كاهش هزینه ها خواهد شد.

1397/11/16
15:37:35
5.0 / 5
5240
تگهای خبر: بازار , تولید , جهاد كشاورزی , صادرات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
گل چرم