ماموریت قاضی زاده به كمیسیون های كشاورزی و اقتصادی برای نظارت بر بازار

ماموریت قاضی زاده به كمیسیون های كشاورزی و اقتصادی برای نظارت بر بازار

گل چرم: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از کمیسیون های کشاورزی و اقتصادی درخواست نمود که باتوجه به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری درباره افزایش قیمت ها و وضعیت بازار به این موضوعات ورود کنند.


به گزارش گل چرم به نقل از ایسنا، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر امروز (شنبه) مجلس و در خلال بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ در بخش هزینه ای در تذکری اظهار داشت: هم اکنون مجلس در سه شیفت مشغول بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ است اما نباید از موضوعات اساسی و مهم در عرصه بین المللی غافل شد و آنها را فراموش کرد.
وی با اشاره به فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری درباب وضعیت معیشتی مردم و گرانی ها اظهار داشت: مقام معظم رهبری در فرمایشات روز گذشته شان درباره مشکلات مربوط به وضعیت بازار و قیمت کالاها بیاناتی داشتند. ایشان انتقادات و گلایه هایی درباره افزایش قیمت کالاها داشتند که به شدت اثر منفی بر معیشت مردم داشته و فضای روانی جامعه را تحت تاثیر قرار داده است.
پورابراهیمی افزود: هم اکنون در روزهای منتهی به سال نو به شدت بازار گرفتار التهاب است و بنظر می رسد حوزه تنظیم بازار به بازبینی جدی نیاز دارد بطوریکه حوزه هایی رها شده که بین وزارتخانه های صمت و کشاورزی تداخل وظایف دارند. معین نیست تا کجا مقرر است قیمت ها افزایش یابد و مردم باید به چه کسی گلایه کنند.
وی اشاره کرد: باتوجه به اهمیت موضوع و تاکیدات رهبری باید این مساله را در دستور کار قرار دهیم و حتی جلسه ای در این زمینه تشکیل گردد. مطالبه مردم و رهبری تنظیم بازار است چون شرایط فعلی قابل قبول نیست. ما هم در کمیسیون اقتصادی برای کمک آمادگی داریم.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اصرار کرد که باید دولت نظارت بیشتری بر بازار داشته باشید. با همراهی دولت و مجلس می توان التهاب قیمت ها را کم کرد که نتیجه آن رضایت رهبری و مردم در شب عید است حالا آثار تورمی به شدت مردم را اذیت می کند.
سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رییس مجلس در پاسخ به این تذکر اظهار داشت: متاسفانه در طول یک سال قبل به سبب شیوع بیماری کرونا، محدودیت های جدی برای برخی مشاغل و کسب وکارها بوجود آمد، از جانب تورم سبب رشد افسارگسیخته قیمت ها را به دنبال داشت و واقعا بازار رها شده است.
وی با اشاره به بخش دیگری از بیانات مقام معظم رهبری درباره کرونا و آثار محرب آن در اقتصاد اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات شان به موضوع کرونا اشاره داشتند که در همین راستا اعضای کمیسیون کشاورزی برای بازدید از میادین میوه و تره بار برنامه ریزی کرده اند. کمیسیون اقتصادی نیز در این زمینه و وضعیت بازار بورس به صورت جدی موضوع را دنبال کنند.
نایب رییس مجلس در آخر اظهار داشت: با توجه به این که مقام معظم رهبری توضیحاتی درباره بسته مدیریتی روشنی در حوزه کرونا داشتند، کمیسیون بهداشت و درمان توجهات ویژه داشته باشند.




منبع:

1399/12/16
23:09:48
0.0 / 5
4770
تگهای خبر: بازار , كالا , كشاورزی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
گل چرم