در راستای خودكفایی نخ ابریشم؛

توزیع نهال توت میان نوغانداران ۴ برابر شد

توزیع نهال توت میان نوغانداران ۴ برابر شد

به گزارش گل چرم یک مقام مسئول اظهار داشت: امسال 4 برابر سالهای قبل نهال توت در امتداد خودکفایی نخ ابریشم در اختیار نوغانداران قرار گرفت.


به گزارش گل چرم به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، رئیس مرکز نوغانداری کشور اظهار داشت: امسال ۴ برابر سالهای قبل نهال توت در امتداد خودکفایی نخ ابریشم در اختیار نوغانداران قرار گرفت ضمن این که برای سال جاری ۷۰۰ هزار اصله نهال توت بمنظور پرورش کرم ابریشم در کشور توزیع شد.
عدیل سروی زرگر، میزان توزیع نهال توت در سال قبل را ۱۸۷ هزار اصله عنوان نمود.
وی اضافه کرد: برای پرورش هر جعبه کرم ابریشم ۲۰۰ اصله نهال توت نیاز است.
سروی زرگر گفت: با این میزان کاشت نهال توت هر سال ۳۵۰۰ جعبه به ظرفیت پرورش کرم ابریشم اضافه می شود.
رئیس مرکز نوغانداری کشور اشاره کرد که توزیع ۷۰۰ هزار اصله توت از روز درختکاری در سال ۹۹ شروع و تا اختتام دهم فروردین ۱۴۰۰ ادامه داشت.
وی با اشاره به اینکه عمر اقتصادی درختان توت ۲۵ سال است، اظهار داشت: نهال های توت تقریباً در همه استان های پرورش دهنده کرم ابریشم همچون گیلان، مازندران، جنوب کرمان، البرز، تهران، یزد و لرستان توزیع شد.
سروی زرگر تعداد پرورش دهندگان کرم ابریشم را تا دو سال پیش ۱۷ هزار و ۳۰۰ خانوار عنوان نمود و اذعان داشت: این تعداد امسال به ۲۹ هزار و ۵۰۰ خانوار بالا رفته است.
وی درباره برنامه های حمایتی از نوغانداری و تولید پیله ابریشم در کشور اظهار داشت: برای پشتیبانی از تولید داخلی، پیشنهاد افزایش تعرفه واردات نخ ابریشم از ۲۶ درصد به ۴۰ درصد را به وزارت جهاد کشاورزی و کمیسیون ماده (۱) که تعرفه ها را بررسی می کند، ارایه داده ایم.
رئیس مرکز نوغانداری کشور افزود: برای پشتیبانی از تولید داخلی، ابزار تعرفه باید کارآمد باشد و در غیر این صورت صنعت نوغانداری لطمه می بیند.
وی با اشاره به اینکه تعطیلی چهار کارخانه مدرن تولید نخ ابریشم ظرف ۲۰ سال در کشور به صنعت نوغانداری لطمه زده است، گفت: تلاش بر این است که کارگاه های ابریشم کشی خانگی و سنتی توسعه پیدا کند.


منبع:

1400/02/28
21:46:28
5.0 / 5
1536
تگهای خبر: تولید , جهاد كشاورزی , كشاورزی , واردات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
گل چرم