آب نبات های خراسان شمالی آب می روند!

آب نبات های خراسان شمالی آب می روند!

گل چرم: رئیس اتحادیه آب نبات ریزان بجنورد اظهار داشت: واحدهای تولیدی آب نبات سوغات بجنورد در آستانه عید نوروز رو به تعطیلی می روند.


فدایی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینكه آب نبات یكی از مهمترین سوغات شهر بجنورد است، اضافه كرد: متاسفانه آب نبات ریزی های این شهر با مشكل تامین ماده اولیه تولیدی این ماده خوراكی مواجه گشته اند.
وی با اشاره به اینكه شكر یكی از اقلام اساسی برای تولید آب نبات است، افزود: هم اكنون علاوه بر اینكه شكر به سختی به دست آب نبات ریز می رسد، قیمت آن باز افزایش یافته و این امر برای آب نبات ریزی های این شهر مشكل ساز شده است.
فدایی اظهار نمود: در گذشته آب نبات ریزهای شهر بجنورد هر كیلوگرم شكر را با قیمت 3200 تومان خریداری می كردند اما الان مجبور هستند هر كیلوگرم از آنرا با قیمت 6500 تومان از واسطه خریداری كنند.
وی با تاكید بر اینكه طی چند روز گذشته اعلام گردید كه هیچ گونه كمبودی در ارتباط با شكر در كشور وجود ندارد، عنوان كرد: آبنبات ریزی ها با مشكل تامین شكر مواجهند كه علت اصلی بروز این مشكل واسطه ها هستند و باید دست آنها قطع شود.
رئیس اتحادیه آب نبات ریزان بجنورد توضیح داد: هم اكنون آب نبات ریزی ها با یكی دو تن شكری كه موجود دارند، تولید را انجام می دهند و این محصول را با قیمت قبل به فروش می رسانند.
وی اشاره كرد: بعضی از آب نبات فروشی ها باز شكر را با قیمت 6500 تومان خریداری نموده اند اما از آنجایی كه نرخ نامه جدید نمایش نشده است، بر سر دو راهی قرار گرفته اند كه با نرخ گذشته آب نبات را بفروشند و یا با نرخ جدید عرضه كنند؛ فروش آب نبات با قیمت قدیم كه شكر آن با كیلویی 6500 تومان خریداری شده، به هیچ عنوان صرفه اقتصادی ندارد.
فدایی با تاكید بر اینكه آبنبات ریزی های بجنورد چشم انتظار آمدن اسفند ماه و عید نوروز برای فروش بیشتر بوده اند، اظهار داشت: بروز این مشكل باعث شده تا میزان تولید و فروش این واحدهای تولیدی به شدت كم شود.




1397/12/09
16:27:34
5.0 / 5
5687
تگهای خبر: اتحادیه , تولید , فروش , محصول
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
گل چرم