وزارت كشاورزی اعلام كرد:

واردات ۲۱ هزار تن گوشت در انتظار انتقال وجه، شوك های قیمتی حاصل فضاسازی دلالان

واردات ۲۱ هزار تن گوشت در انتظار انتقال وجه، شوك های قیمتی حاصل فضاسازی دلالان

به گزارش گل چرم مدیر نظارت بر توزیع كالاهای اساسی وزارت جهاد كشاورزی اعلام نمود كه هم اكنون همه كالاهای اساسی از محل تولید و واردات تأمین شده و هیچ مشكلی برای بازار شب عید در این زمینه نداریم و شوك های قیمتی كه در بازار به وجود می آید، حاصل فضاسازی و خبرسازی دلالان در این زمینه است.


محمد قدیری ابیانه در گفت و گو با ایسنا، اظهار نمود: در بخش كشاورزی هیچ كمبودی نداریم و همه كالاهای اساسی در این حوزه از محل تولید داخلی یا واردات تأمین شده است اما اخبار كاذبی بعضاً منتشر می شود و توهماتی همچون مسائلی كه اخیراً درباره كمبود شكر انتشار یافته بود، به وجود می آورد كه درست نیست و دقیقاً به دلالان كمك می نماید.

۲۱ هزار تن گوشت قرمز در بنادر جنوبی منتظر انتقال پول
وی ادامه داد: گوشت هایی هم كه در بنادر جنوبی كشور مانده است، اگر مشكل مالی و اعتباری آن حل شود و بتوانیم پول فروشنده را بدهیم، مشكل بازار گوشت قرمز حل می شود و شاهد ارزانی این محصول خواهیم بود. چونكه ۲۱ هزار تن گوشت منجمد برزیلی در بنادر جنوبی وارد شده و با وجود تأمین ارز، باید پول آنرا به فروشنده برسانیم تا مشكل بازار برطرف شود.

مشكلی برای تأمین بازار شب عید نخواهیم داشت
مدیر نظارت بر توزیع كالاهای اساسی وزارت جهاد كشاورزی با اشاره به اینكه مشكلی در تأمین بازار شب عید نخواهیم داشت، اظهار داشت: در استان ها در زمینه میوه و دیگر كالاهای اساسی فعالیت های مناسبی صورت گرفته و الان در زمینه جمع آوری آنها برای توزیع استانی و منطقه ای هیچ مشكل و كمبودی وجود ندارد ضمن اینكه بخش های نظارتی روی این مسئله حساس تر شده اند و می توان به قوه قضائیه، سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان، سازمان تعزیرات حكومتی و غیره اشاره نمود.
قدیری ابیانه افزود: در شرایط كنونی مرغ به اندازه كافی تأمین شده و در كشور وجود دارد و در زمینه دیگر كالاهای اساسی همچون گوشت قرمز، برنج، روغن و شكر هم مشكل خاصی نداریم و بزودی شاهد تنظیم بازار آنها خواهیم بود. یكی از دلایلی كه مردم شاهد شوك هایی در بازار و قیمت این محصولات هستند، از دلالانی ناشی می شود كه با فضاسازی و خبررسانی نادرست به گرانی و نوسانات بازار دامن می زنند و برخی رسانه ها باز به آنها كمك می كنند.
وی اشاره كرد: وقتی خبری درباره قیمت و افزایش قیمت منتشر می شود و مسئول و كارشناسی آگاهانه یا ناآگاهانه قیمتی برای یك محصول مشخص و اعلام می كند، خود به خود زمینه نوسان قیمت را فراهم نموده است و در این شرایط همه باید اهتمام نماییم به آرامش بازار كمك نماییم و در راه و اهداف دلالان و سودجویان گام بر نداریم.



1397/12/13
13:59:27
5.0 / 5
5811
تگهای خبر: بازار , تولید , جهاد كشاورزی , فروش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
گل چرم