توقیف هشت فروند شناور غیرمجاز و  فعال در حوزه صید ترال غیرمجاز و صید غیر مجاز

توقیف هشت فروند شناور غیرمجاز و  فعال در حوزه صید ترال غیرمجاز و صید غیر مجاز

به گزارش گل چرم هرمزگان جانشین فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات  هرمزگان با اشاره به اینکه حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان از اولویت های مهم و دستور کارهای ابلاغی شیلات به این یگان است، اظهار داشت: برخورد قاطع و جدی با متخلفین حوزه صید و صیادی بخصوص صید ترال غیرمجاز در دستور کار سراسر ادارات شیلات شهرستان های هرمزگان است.



سروان مهرداد رامش جان بامداد امروز (۱۲ شهریورماه) با اشاره به اینکه بی گمان ذخایر آبزیان در دریا انفال است و همه ما در حفظ و نگهداری آن برای نسل آینده مسئول هستیم از جامعه صیادی، مردم و مسئولین خواست تا با جدیت به یاری شیلات هرمزگان و یگان حفاظت منابع شیلات هرمزگان برای برخود قاطع با پدیده شوم، مخرب و روبه افزایش صید غیرمجاز بیایند.

وی ضمن اشاره به این که پیرو سیاست های سازمان شیلات ایران، تاکیدات مدیرکل شیلات استان و همینطور خواسته جامعه صیادی استان هرمزگان به دنبال تشدید و افزایش بیشتر از پیش برخورد با صید غیرمجاز هستیم، اظهار داشت: هیچ گونه ملاطفت و مماشعاتی با خاطیان و متخلفین حوزه صید و صیادی بخصوص صید مخرب ترال غیرمجاز نباید وجود داشته باشد.

رامش جان ضمن تشکر از همراهی دریابانی و دستگاه قضا در برخورد و انجام طرح های پاکسازی و مقابله با صید غیرمجاز شیلات استان، تصریح کرد: صید غیرمجاز نه تنها به جامعه صیادی و معیشت صیادان صدمه میزنند بلکه نسل آبزیان را منقرض و آرامش روانی جامعه را هم برهم می زنند.

جانشین فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان در ادامه از انجام گشت مشترک یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان و پایگاهای تابع حفاظت منابع آبزی شیلات استان پیرو تاکیدات مدیرکل شیلات هرمزگان در خصوص ارتقای برخودها با صید و صیادی غیرمجاز اطلاع داد.

سروان مهرداد رامش جان خاطرنشان کرد: طی عملیات پاکسازی از شناورهای بی هویت، غیرمجاز و همینطور فعال در صید ترال غیرمجاز در شهرستان جاسک به مدت سه روز هشت فروند شناور غیرمجاز، ۳۰ طاقه تور منوفلامنت و مقداری ادوات صید غیرمجاز کشف و ظبط شد.

وی تصریح کرد: همکاری و پشتیبانی از یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات تأثیر به سزایی در کاهش تخلف های صیادی دارد و پشتیبانی جامعه صیادی هم عامل مهمی در ارتقاء فعالیتهای این یگان برای برخورد با متخلفان صیادی هرمزگان است.

رامش جان اضافه کرد: تمامی کشفیات، توقیفات و متهمان دستگیر شده بعد از دلالت به پایگاه حفاظت منابع شیلات آبزیان شهرستان، صورت جلسه و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی می گردند و این طرح با هماهنگی های انجام شده بدون شک ادامه خواهد داشت.

جانشین فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه تلفن ۰۷۶۳۳۳۱۴۳۴۰ ستاد یگان حفاظت از منابع آبزیان شیلات هرمزگان آماده دریافت هر گونه اطلاعاتی در جهت صید و صیادی و مقابله با متخلفان غیر مجاز به صورت شبانه روزی است خاطرنشان کرد پایگاه های حفاظت منابع آبزیان شیلات در شهرستانهای استان هم آماده دریافت گزارشات در جهت مقابله با صید غیرمجاز هستند.





منبع:

1400/06/12
14:24:25
5.0 / 5
746
تگهای خبر: آرامش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵
گل چرم