رهاسازی 400 هزار قطعه بچه ماهی در سد علی کله دزفول

رهاسازی 400 هزار قطعه بچه ماهی در سد علی کله دزفول

به گزارش گل چرم، خوزستان رئیس اداره شیلات دزفول از رهاسازی ۴۰۰ هزار قطعه انواع بچه ماهی در پائین دست سد تنظیمی علی کله دزفول اطلاع داد.



بهروز قوامی فر در گفت و گو با ایسنا اظهار نمود: در جهت حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان و توسعه اشتغال پایدار جوامع محلی در حوزه صید و صیادی، ۴۰۰ هزار قطعه انواع بچه ماهی گونه کپور و ماهیان بومی در پائین دست سد تنظیمی علی کله دزفول رهاسازی شد.

وی ضمن اشاره به این که شیلات خوزستان در یک برنامه مدون هر ساله مبادرت به بازسازی و محافظت از ذخایر طبیعی آبزیان در تالاب ها، رودخانه ها و دریاچه پشت سدها می کند، اضافه کرد: سد تنظیمی علی کله دزفول هم یکی از جاذبه های گردشگری استان به حساب می آید و مکان مناسبی برای علاقه مندان به ماهیگیری تفریحی است.

به گزارش گل چرم به نقل از ایسنا، اداره کل شیلات خوزستان در جهت حفظ ذخایر ژنتیکی اکوسیستم های آبی، امنیت غذایی و تثبیت اشتغال صیادان هرساله نسبت به تولید انواع کپور ماهیان فیتوفاگ و بیگ هد، گونه های بنی، برزم، گطان، عنزه و شیربت در مرکز بازسازی و محافظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان بومی و گرمابی شهید ملکی اهواز و مرکز تکثیر ماهیان بومی سوسنگرد اقدام نموده و سپس در منابع آبی استان رهاسازی می کند.





منبع:

1401/12/17
14:07:44
5.0 / 5
337
تگهای خبر: تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
گل چرم