مردم از خرید ماهی بی حال و دارای لکه در پوست خودداری کنند

مردم از خرید ماهی بی حال و دارای لکه در پوست خودداری کنند

به گزارش گل چرم، بنا بر سفارش سازمان دامپزشکی کشور مردم از خرید ماهی بیمار و بی حال با علایم شنای غیرفعال، فاقد رنگ شفاف و دارای لکه بر پوست بدن اجتناب کنند.



به گزارش گل چرم به نقل از مهر، امین اسدی، مشاور معاون وزیر و مدیرکل روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: افراد برای خرید و نگه داری ماهی قرمز شب عید سفارش های بهداشتی سازمان دامپزشکی را جدی بگیرند.
اسدی اظهار داشت: مردم برای خرید ماهی قرمز شب عید نسبت به خرید از مراکز مجاز اقدام و از خرید از دوره گردها و دست فروشان اجتناب کنند.
به گفته وی، افراد در هنگام خرید از تماس مستقیم و حفاظت نشده با ماهی و آب اجتناب کنند و از ظروف یکبار مصرف برای حمل و جابجایی ماهی به منزل استفاده بشود.
بنا بر سفارش سازمان دامپزشکی مردم باید از خرید ماهیان بیمار و بی حال با علایم شنای غیرفعال، فاقد رنگ شفاف و دارای لکه بر پوست بدن اجتناب کنند.
مدیرکل روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: بعد از انتقال به منزل بلافاصله نسبت به تعویض آب اقدام و ماهی ها به ظروف از قبل آماده شده منتقل شوند، همینطور با عنایت به ضرورت تعویض آب ماهیان خریداری شده حداقل ۲۴ ساعت پیش از خرید ظرف نگهداری ماهی آماده در صورت استفاده از آب شهری باید در هوای آزاد به منظور کلر زدایی قرار داده شود.
اسدی اظهار داشت: در انتها نوروز ماهی ها را در رودخانه ها یا نهرها رها سازی نشود و در محل های تعیین شده توسط شهرداری رهاسازی صورت گیرد.


منبع:

1401/12/22
12:44:24
5.0 / 5
307
تگهای خبر: خرید , فروش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
گل چرم