پیشبینی توزیع ۱۵۰ هزار تن جو مدت دار در جامعه عشایر

پیشبینی توزیع ۱۵۰ هزار تن جو مدت دار در جامعه عشایر

به گزارش گل چرم، مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عشایر دامداران متحرک ایرانی ها ضمن اشاره به توزیع ۱۱۰ هزار تنی جو مدت دار در سال گذشته، اظهار داشت: به شرط دریافت مجوز، سال جاری توزیع ۱۵۰هزار تن جو پیشبینی شده است.



به گزارش گل چرم به نقل از مهر، فضل خرم، مدیر عامل اتحادیه تعاونی های عشایری دامداران متحرک ایرانی ها اظهار داشت: با حمایت شرکت پشتیبانی امور دام کشور و در جهت پشتیبانی از تولیدکنندگان در نیمه دوم سال قبل بیشتر از ۱۱۰ هزار تن جو مدت دار در چارچوب کشاورزی قراردادی در اختیار عشایر قرار داده شد.
وی با تاکید بر این که ۲۳ هزار خانوار عشایری از این اقدام بهره مند شدند، اضافه کرد: این امر سبب حفظ ذخایر ژنتیک جامعه عشایری شده به صورتی که عشایر دام خویش را نگهداری و از عرضه بخشی از دام مولد که به علت کمبود به ناچار عرضه می کردند جلوگیری به عمل آمده و باعث افزایش تولید گوشت گرم در نتیجه نگهداری و زایش دام ها فراهم گردید.
خرم ضمن اشاره به این که با هماهنگی های به عمل آمده با شرکت پشتیبانی امور دام کشور برای نیمه دوم سالجاری میزان ۱۵۰ هزار تن جو به ازای هر رأس ۱۰۰ کیلو گرم (برای ۱.۵ میلیون رأس دام) به صورت مدت دار در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: این امر منوط به دریافت مجوز از وزارت جهاد کشاورزی است که درحال پیگیری آن هستیم.

1403/03/14
15:53:50
5.0 / 5
242
تگهای خبر: اتحادیه , تولید , جهاد كشاورزی , دامداران
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
گل چرم