معاون وزیر جهاد كشاورزی:

پرداخت بهای گندم از هفته آتی شروع می شود

پرداخت بهای گندم از هفته آتی شروع می شود

به گزارش گل چرم، معاون زراعت وزیر جهادکشاورزی اظهار داشت: پرداخت بهای گندم کشاورزانی که محصول خودرا با قیمت تضمینی به دولت فروخته اند از هفته آتی شروع می شود.



به گزارش گل چرم به نقل از مهر، علیرضا مهاجر روز چهارشنبه در نشست بررسی خرید تضمینی محصولات کشاورزی استان گلستان بدون اشاره به میزان خرید گندم در کشور، اظهار نمود: تابحال بیشترین محصول گندم کشور از زمینهای استان خوزستان برداشت شد.
وی افزود: سال زراعی ۱۴۰۰ حدود ۴.۵ میلیون تن، در سال زراعی ۱۴۰۱ افزون بر ۷.۵ میلیون تن و در سال زراعی گذشته ۱۰.۵ میلیون تن گندم در کشور تولید شد که در صورت تداوم برداشت فعلی، می توانیم گندم مازاد کشور را صادر نماییم.
معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: استان گلستان ظرفیت تولید ۲ میلیون تن گندم را دارد.
وی در مورد پرداخت خرید تضمینی کلزا در استان گلستان، اضافه کرد: بهای این دانه روغنی به کشاورزان استان باید حداکثر تا یک ماه پرداخت گردد.
مهاجر افزود: پرداخت بموقع بهای محصولات کشاورزی خرید تضمینی همچون کلزا کمک به تولید پایدار می باشد.
ضرورت تسریع در پرداخت مطالبات کشاورزان
سیدمحمد دهنوی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان هم خواهان تسریع در پرداخت بموقع مطالبات کشاورزان بخصوص کلزا کاران شد.
مدیرکل جهاد کشاورزی گلستان هم اظهار داشت: تابحال ۴۲ درصد از زمینهای زیر کشت گندم استان معادل ۱۶۰ هزار هکتار با تولید ۵۵۲ هزار تن محصول، برداشت شد.
محمد برزعلی اضافه کرد: در مدت مشابه سال قبل ۵۵۵ هزار تن محصول از ۲۶۰ هزار هکتار برداشت شده بود.
وی افزایش برداشت گندم در استان را ناشی از بارندگی و استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان در تولید بذر، سمپاشی و مانند آن اعلام نمود.
به گفته وی گلستان ۳۸۰ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم دارد.


منبع:

1403/03/18
12:27:41
5.0 / 5
218
تگهای خبر: تولید , جهاد كشاورزی , خرید , كشاورزی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
گل چرم