نارضایتی از کارمندان دولتی ۳ ساعته رسیدگی می شود

نارضایتی از کارمندان دولتی ۳ ساعته رسیدگی می شود

گل چرم: سامانه فوریت های اداری (فواد) به زودی در استان تهران اجرا می شود تا مردم بتوانند هرگونه نقص یا نارضایتی از خدمات ادارات دولتی را ثبت کنند و ظرف حدود سه ساعت رسیدگی شود.


سازمان اداری و استخدامی کشور به منظور رسیدگی به مشکلات مردم هنگام رفتن به ادارات و پیگیری و رصد عملکرد کارمندان در رویارویی با مراجعان، سامانه ای تحت عنوان فواد(سامانه فوریت های اداری) طراحی نموده است.
سامانه فوریت های اداری می تواند ابزاری در راستای جلب رضایت شهروندان و ایجاد تحول در نظام اداری کشور باشد؛ یعنی این سامانه داده های مختلف از نارضایتی مردم را جمع آوری می کند تا در سریعترین زمان به آنها رسیدگی شود.
رئیس سازمان اداری و استخدامی چندی قبل با اشاره به مواد ۸۶ و ۹۰ قانون مدیریت خدمات کشوری اعلام نمود که قانون از سال ۱۳۸۶ صراحت دارد کارمندان باید امانت دار و گشاده رو باشند و هرگونه بی اعتنایی به مراجعان ممنوع می باشد. طرح فواد آمده تا این تکلیف روی زمین مانده را زنده کند.
سامانه فواد بوسیله کد «۱۲۸» تماس شهروندی، شکایت یا درخواست را ثبت می کند و یک کد رهگیری می دهد و تا پایان پروسه همراهی می کند؛ شهروند میزان رضایت غائی را در همان سامانه ثبت می کند و امتیاز عملکرد فورا در پروفایل مدیر یا کارمند می نشیند.
به بیان دیگر پس از تماس تلفنی شهروندان با شماره ۱۲۸، فورا موضوع به واحد رسیدگی به شکایات، بازرسی و ارزیابی عملکرد (یا عناوین مشابه) در دستگاه اجرائی ذی ربط ارجاع و در مدت زمان سه ساعت به شکایات ثبت شده در سامانه رسیدگی می شود. این در حالیست که حال میانگین رسیدگی به شکایات ۳۰ روز است.
آن طور که سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام نموده این سامانه اکنون در استانهای قزوین و البرز فعال شده و به زودی در خراسان رضوی نیز شروع به کار خواهد نمود. همین طور مقرر است به زودی در تهران نیز شروع به کار کند.
هدف اصلی سامانه فواد این است که کرامت ارباب رجوع در سازمانهای دولتی کشور حفظ شود و کارمندان کار مردم را به روز دیگر موکول نکنند و در سریعترین زمان به مشکلات و مسایل رسیدگی کنند.
رئیس مرکز بازرسی، نظارت بر خدمات عمومی و فوریت های اداری سازمان اداری - استخدامی نیز اعلام نموده که شروع رسمی فعالیت این سامانه اوایل سال ۱۴۰۴ بوده و با استقرار سامانه فواد به دنبال این هستیم که شهروندان به راحت ترین شکل با مرکز فوریت های اداری تماس بگیرند و در سریعترین زمان مشکل شان حل شود.
مصادیق پرتکرار و عناوینی که مردم در سامانه فواد اطلاع رسانی کرده اند شامل اختلال، نقص در اطلاع رسانی بموقع، نقص در استمرار خدمات به سبب موکول کردن به زمان و روزهای آتی، نقص در تجهیزات، سامانه ها اداری و ابزارهای ارتباطی، نقص در ایجاد شرایط نشاندهنده احترام، عدالت و کرامت انسانی، نقص در ارائه خدمات به سبب عدم حضور کارمند و مدیر و عدم پیشبینی نیروی جایگزین، اختلال و نقص در اطلاع رسانی مناسب قوانین و مقررات، مراحل و فرآیندهای خدمت و اختلال و نقص در رعایت زمان قانونی آغاز و پایان ارائه ی خدمت است.
آن طور که سازمان اداری و استخدامی کشور گزارش داده نتایج حاصل از گزارشان فواد و بازرسی های میدانی منجر به مواردی همچون تذکر به کارمندان، تذکر به مدیران، برکناری مدیران و تشویق مادی و غیرمادی شده است.

منبع:

1404/06/18
09:34:32
5.0 از 5
8
تگهای خبر: خدمات
این مطلب را گل چرم می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان گل چرم در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
پربیننده های گل چرم

چالشی های گل چرم

تازه های گل چرم

گل چرم