آمریکا در برقی ها به قعر رفت

آمریکا در برقی ها به قعر رفت

گل چرم: پیش بینی می شود که سیاستهای مورد حمایت دونالد ترامپ، آمریکا را به یک عقب مانده جهانی در حوزه خودرو های برقی تبدیل کند.


استقبال از خودرو های برقی در آمریکا، از قبل هم کند بوده و بعد از انقضای اعتبار مالیاتی ۷۵۰۰ دلاری برای خریداران خودرو های برقی در اواخر ماه میلادی جاری، حتی کندتر هم خواهد شد.
طبق پیش بینی های جدید شرکت مشاوره ای «ارنست اند یانگ» (EY)، خودرو های تمام برقی، نیمی از فروش خودرو در آمریکا را در سال ۲۰۳۹ تشکیل خواهند داد که پنج سال دیرتر از پیش بینی قبلی است. این شرکت اعلام نمود: رشد فروش خودرو های برقی در دهه جاری، تغییر چندانی نخواهد کرد و از ۸.۱ درصد سال ۲۰۲۴ به ۱۱ درصد تا سال ۲۰۲۹ در بازار آمریکا خواهد رسید.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری، قول داده بود آن چه را که او اجبار به خودرو های برقی می نامید، لغو کند. او به آژانس های فدرال دستور داد تا مقررات بلندپروازانه مربوط به انتشار گازهای گلخانه ای و مصرف سوخت را لغو کنند. با این حال، بسته مالی ۳.۴ تریلیون دلاری او، جریمه های مالی خودروسازان را به سبب عدم رعایت این استانداردها حذف نمود و اعتبار مالیاتی ۷۵۰۰ دلاری مصرف کننده برای خرید خودرو های برقی را در ۳۰ سپتامبر منقضی می کند.
شرکت «ارنست اند یانگ»، پیش بینی می کند که این اقدامات برای خریداران آمریکایی خودرو که از قبل به سبب قیمت های بالا و زیرساخت های شارژ نامناسب برای خودرو های تمام برقی، از خرید آنها منصرف شده بودند، فروش خودرو های برقی را دشوارتر خواهدنمود.
خودروسازان، سرمایه گذاری های چند میلیارد دلاری روی فناوری هایی که در اوایل دهه جاری انجام داده بودند و پیش بینی می کردند مدلهای تمام برقی تا سال ۲۰۳۰ تا نیمی از فروش را تشکیل دهند را کاهش داده اند. خودروسازان، هم اکنون، منابعشان را بسمت خودرو های بنزینی سنتی و کاهش تولید خودرو های برقی، تغییر می دهند.
جنرال موتورز، هفته گذشته، ضمن اشاره به کاهش تقاضای مشتری، تولید دو کارخانه خودرو های برقی را کاست. «جیم فارلی»، مدیر اجرائی فورد موتور، بتازگی به تحلیل گران اظهار داشت: این خودروساز با وجود اعلام برنامه هایی برای خط تولید جدید مدلهای اقتصادی خودرو های برقی، هزینه های خودرو های برقی را به میزان قابل توجهی می کاهد.
«کنستانتین گال»، در شرکت «ارنست اند یانگ» اظهار داشت: تسهیل سیاستهای نظارتی، هزینه های بالا و شکاف های زیرساختی، همگی در پایین آوردن پذیرش خودرو های برقی در آمریکا، نقش دارند.
تاخیر در پذیرش خودرو های برقی، آمریکا را از چین و اروپا عقب خواهد انداخت.
شرکت «ارنست اند یانگ» پیش بینی می کند که در اروپا، بیشتر از نیمی از فروش خودرو های جدید تا سال ۲۰۳۲، خودرو های تمام برقی خواهند بود که هفت سال پیش از آمریکا خواهد بود. این شرکت همینطور تخمین می زند که مقررات سختگیرانه تر آب وهوایی و مشوق های سخاوتمندانه تر برای مصرف کنندگان، جذب خودرو های برقی را در اروپا و چین افزایش خواهد داد.
«کنستانتین گال»، اظهار داشت: اعمال مجازات در اروپا و چین در مقایسه با آمریکا کاملا متفاوت می باشد. در خیلی از این کشورها، محیط های نظارتی بسیار سختگیرانه تری خواهید داشت که یا با مالیات بر مالکیت خصوصی وسایل نقلیه یا مالیات بر خودروسازان اعمال می شوند.
طبق یک پیش بینی جداگانه از جانب شرکت تحقیقاتی «آی سی کارز»، سهم بازار خودرو های برقی در آمریکا به سبب حذف مشوق های فدرال و لغو مقررات، در سالهای ۲۰۲۶ تا ۲۰۲۸ به نصف، یعنی حدود چهار درصد، کاهش خواهد یافت.
طبق گزارش بلومبرگ، «کارل براور»، تحلیلگر شرکت «آی سی کارز» اظهار داشت: با به انتها رسیدن مشوق ۷۵۰۰ دلاری خودرو های برقی در ۳۰ سپتامبر، به اوج فروش خودرو های برقی و سهم بازار در آمریکا، حداقل برای چند سال آینده، رسیده ایم. او اضافه کرد: از سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۵، کاهش قابل توجهی در تولید، فروش و سهم بازار خودرو های برقی وجود خواهد داشت.
بطور خلاصه در عین حال، بسته مالی ۳.۴ تریلیون دلاری او، جریمه های مالی خودروسازان را به جهت عدم رعایت این استانداردها حذف نمود و اعتبار مالیاتی ۷۵۰۰ دلاری مصرف کننده برای خرید خودروهای برقی را در ۳۰ سپتامبر منقضی می کند.
شرکت ارنست اند یانگ، پیش بینی می کند که این اقدامات برای خریداران آمریکایی خودرو که از قبل به جهت قیمت های بالا و زیرساخت های شارژ نامناسب برای خودروهای تمام برقی، از خرید آنها منصرف شده بودند، فروش خودروهای برقی را دشوارتر خواهدنمود.
خودروسازان، سرمایه گذاری های چند میلیارد دلاری روی فناوری هایی که در اوایل دهه جاری انجام داده بودند و پیش بینی می کردند مدل های تمام برقی تا سال ۲۰۳۰ تا نیمی از فروش را تشکیل دهند را کاهش داده اند. این شرکت همین طور تخمین می زند که مقررات سختگیرانه تر آب وهوایی و مشوق های سخاوتمندانه تر برای مصرف کنندگان، جذب خودروهای برقی را در اروپا و چین افزایش خواهد داد.
کنستانتین گال، عنوان کرد: اعمال مجازات در اروپا و چین در مقایسه با آمریکا کاملا متفاوت می باشد. در بسیاری از این کشورها، محیط های نظارتی بسیار سختگیرانه تری خواهید داشت که یا با مالیات بر مالکیت خصوصی وسایل نقلیه یا مالیات بر خودروسازان اعمال می شوند.
طبق یک پیش بینی جداگانه از جانب شرکت تحقیقاتی آی سی کارز، سهم بازار خودروهای برقی در آمریکا به جهت حذف مشوق های فدرال و لغو مقررات، در سال های ۲۰۲۶ تا ۲۰۲۸ به نصف، یعنی حدود چهار درصد، کاهش خواهد یافت.
طبق گزارش بلومبرگ، کارل براور، تحلیلگر شرکت آی سی کارز عنوان کرد: با به آخر رسیدن مشوق ۷۵۰۰ دلاری خودروهای برقی در ۳۰ سپتامبر، به اوج فروش خودروهای برقی و سهم بازار در آمریکا، حداقل برای چند سال آینده، رسیده ایم.

1404/06/20
13:04:26
5.0 از 5
12
تگهای خبر: استاندارد , بازار , تولید , خرید
این مطلب را گل چرم می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان گل چرم در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
پربیننده های گل چرم

چالشی های گل چرم

تازه های گل چرم

گل چرم