سازمان های توسعه تجارت و امور سینمایی تفاهم نامه امضا كردند

سینما در خدمت صادرات

سینما در خدمت صادرات

گل چرم: بامداد امروز در سازمان توسعه تجارت یك تفاهمنامه همكاری میان این سازمان و سازمان امور سینمایی به امضا رسید.


به گزارش گل چرم به نقل از ایسنا، این تفاهم نامه كه از طرف محمدرضا مودودی و حسین انتظامی نهایی شد، به مدت سه سال اجرایی می شود و بعد از آن در صورت توافق دو طرف تمدید خواهد شد.
بر طبق متن این تفاهم نامه، سازمان توسعه تجارت تعهد می دهد كه با هدف تقویت برند ایران كمك های لازم برای ارائه محصولات فرهنگی و تصویری ایرانی به بازارهای جهانی را فراهم و شركت های موجود در این عرصه را توانمند كند.
همین طور حمایت و تشویق شركت های فعال در این عرصه همكاری برای شكل گیری تشكل صادراتی در حوزه فیلم و انجام مساعدت های گمركی برای تامین نیازهای وارداتی سینمای ایران قسمتی از تعهدات چهارده گانه ای است كه این سازمان اجرای آنرا برعهده گرفته است.
سازمان امور سینمایی نیز تعهدات پانزده گانه ای را در این تفاهم نامه برعهده گرفته است كه صدور مجوز و پشتیبانی از موسسات عرضه بین المللی فیلم، پشتیبانی از برگزاری بازارهای بین المللی فیلم، پشتیبانی از عرضه خدمات سینمایی در دیگر كشورها و صدور مجوز و پشتیبانی از برگزاری رویدادهای تخصصی سینمایی در داخل و خارج از كشور قسمتی از این تعهدات به حساب می آید.
در این جلسه، حسین انتظامی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از سینمای ایران بعنوان نماینده هنر و تمدن كشور یاد كرد و اظهار داشت: توسعه بازارهای جهانی و استفاده از ظرفیت این بازارها برای انتقال فرهنگ و سینمای ایران اهمیت زیادی دارد كه امیدواریم در قالب این تفاهم نامه و پیگیری دیگر اولویت ها امكان دستیابی به آن فراهم گردد.
بگفته وی برای توسعه ظرفیت اقتصاد سینما پیگیری كمیسیون های مشترك، برگزاری نمایشگاه ها و ایجاد بازار فیلم در فضای بین المللی قسمتی از برنامه های است كه این سازمان تلاش می كند با كمك سایر بخش ها آنها را پیگیری كند.
استفاده از تولیدات فرهنگی برای افزایش توان رقابتی محصولات داخلی اهمیت زیادی دارد
محمدرضا مودودی، سرپرست سازمان توسعه تجارت در حاشیه این مراسم به ایسنا اظهار داشت: یكی از برنامه های استراتژیك این سازمان تنوع بخشی به محصولات صادراتی است. خیلی از محصولات صادراتی ما در حوزه كالاهای صنعتی، معدنی و كشاورزی طبقه بندی می شود و برای آنكه بتوان توان رقابتی آنها در بازارهای بین المللی را افزایش داد، استفاده از تولیدات فرهنگی اهمیت زیادی دارد.
وی با بیان این كه محصولات فرهنگی می تواند با حداقل سرمایه گذاری بیشترین عملكرد مثبت را از خود به نمایش بگذارد اشاره كرد: جدا از درآمد صادراتی این محصولات بخش فرهنگی می تواند چهره ایران را كه از طرف برخی رسانه های بین المللی مخدوش شده بازتعریف كند و عمق فرهنگی ایران و پیشینه غنی ما را بار دیگر به جهان عرضه نماید.
سرپرست سازمان توسعه تجارت اشاره كرد: ما معتقدیم دیپلماسی فرهنگی می تواند در كنار دیپلماسی اقتصادی برای ایجاد بازار برای كالاهای ایرانی نقش آفرینی كند و بدین جهت امضای این تفاهم نامه مقدمه ای برای آغاز این همكاری ها خواهد بود.
بگفته وی مذاكرات سازمان توسعه تجارت با دیگر نهادهای فرهنگی برای رسیدن به تفاهم نامه همكاریهای مشترك شروع شده و احیانا بعد از سینما دیگر عرصه های هنری می تواند به دولت در این زمینه كمك نماید.




منبع:

1398/05/12
17:40:17
5.0 / 5
5183
تگهای خبر: بازار , تولید , خدمات , صادرات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
گل چرم