درخواست رئیس اتاق تعاون از حجتی؛

قانون واگذاری ۵۰ درصد اراضی قابل احیا به تعاونی ها، اجرایی شود

قانون واگذاری ۵۰ درصد اراضی قابل احیا به تعاونی ها، اجرایی شود

گل چرم: رئیس اتاق تعاون از وزیر جهاد كشاورزی خواست قانون واگذاری ۵۰ درصد اراضی قابل احیا به تعاونی ها اجرا شود.



به گزارش گل چرم به نقل از مهر، بهمن عبداللهی، رئیس اتاق تعاون در صبحانه كاری با حضور محمود حجتی، وزیر جهاد كشاورزی با اشاره به اینكه بخش تعاون در كنار بخش های دولتی و خصوصی، یكی از سه بخش اقتصادی كشور را تشكیل می دهد، اظهار داشت: تعاونی ها در حوزه های مختلف صنعت، خدمات و كشاورزی، فعالیت دارند؛ اما بخش كشاورزی یكی از مهمترین فعالیت های بخش تعاون است.
وی اضافه كرد: قسمت اعظم تولیدات كشاورزی، توسط تعاونی ها صورت می گیرد و تعاونی های كشاورزی، از پرمخاطب ترین حوزه های تحت نظر وزارت جهاد كشاورزی هستند.
رئیس اتاق تعاون افزود: بر مبنای احكام برنامه پنجم توسعه، قرار بود سهم تعاونی ها از اقتصاد به ۲۵ درصد برسد كه این هدف محقق نشده است؛ چراكه یكی از الزامات رسیدن به سهم ۲۵ درصدی در اقتصاد، رسیدن سهم تعاونی های كشاورزی به ۶۵ درصد از تولیدات كل كشاورزی كشور بود كه این هدف، هنوز محقق نشده و برای تحقق آن، نیازمند حمایت جهاد كشاورزی هستیم.
عبداللهی با اشاره به تصویب سند توسعه بخش تعاون در هیات دولت و تاكید رئیس جمهور بر اجرای آن تصریح كرد: یكی از تكالیف وزارت جهاد كشاورزی در این صنعت، واگذاری ۵۰ درصد اراضی قابل كشت و احیاء از جانب دولت به تعاونی ها بود كه این تكلیف قانونی، محقق نشده است.
وی تصریح كرد: یكی دیگر از تكالیف وزارت جهاد كشاورزی در سند توسعه بخش تعاون، واگذاری ۴۰ درصد توزیع محصولات كشاورزی به فروشگاه های تعاونی مصرف بود كه این تكلیف، محقق نشده و وزارت جهاد كشاورزی باید در تسریع آن جدیت داشته باشد.
رئیس اتاق تعاون افزود: یكی از مشكل تعاون گران این است كه تصمیمات وزارت جهاد كشاورزی با حضور انجمن های كشاورزی دریافت می گردد كه گستردگی این انجمن ها به اندازه تشكل های تعاونی نیست؛ بنابراین درخواست داریم از ظرفیت تشكل های تعاونی در این بخش ها استفاده گردد.
عبداللهی خاطرنشان كرد: معاون اول رئیس جمهور دستورالعملی صادر كرده است كه در هنگام صدور بخشنامه ها، نظرات تشكل ها به خصوص اتاق ها دریافت شود. ازاین رو درخواست داریم وزارت جهاد كشاورزی از تشكل های تعاونی زیرمجموعه قانون تعاون به اندازه تشكل های زیرمجموعه سازمان تعاون روستایی حمایت داشته باشد.

1397/08/15
16:25:06
5.0 / 5
5979
تگهای خبر: تولید , جهاد كشاورزی , خدمات , فروش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
گل چرم