نهاوندیان:

درآمد صادرات اسباب بازی چین از درآمد نفتی ایران بیشتر است

درآمد صادرات اسباب بازی چین از درآمد نفتی ایران بیشتر است

به گزارش گل چرم معاون اقتصادی رئیس جمهور با تاكید بر لزوم توسعه صنعت اسباب بازی بعنوان یك راهكاری برای مقابله با تحریم ها اظهار داشت: در شرایط كنونی باید از هر فرصتی برای مقابله عزت مندانه با تحریم استفاده نمود.


به گزارش گل چرم به نقل از ایسنا، محمد نهاوندیان امروز (شنبه) در افتتاحیه پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی با اشاره به لزوم حمایت جدی از صنعت اسباب بازی اظهار داشت: صنعت اسباب بازی باید جدی گرفته شود، چون یك راه مناسب برای مقابله با تحریم هاست. واضح است كه در چنین شرایط اقتصادی باید از هر فرصتی برای مقابله ای عزتمندانه با تحریم و شرایط تحریمی بر اقتصاد كشور استفاده نماییم.
وی با تاكید بر لزوم حمایت سیستم بانكی كشور از صنعت اسباب بازی اظهار نمود: در سالی كه گذشت چین ركورد فروش سه میلیارد دلاری در ماه را در حوزه اسباب بازی زده است. در شرایط كنونی درآمد حاصل از صادرات اسباب بازی در چین بیشتر از صادرات نفت در كشور ماست؛ ازاین رو لازم است از حوزه اسباب بازی حمایت شود.
معاون اقتصادی رئیس جمهور تصریح كرد: بانك ها باید حمایت ویژه از صنعت اسباب بازی داشته باشند. همینطور می توان از تبصره ۱۸ كه مربوط طرح های اشتغال زایی است در حوزه اسباب بازی هم استفاده نمود. از جانب دیگر می توان از صندوق كارآفرینی، صندوق شكوفایی و نوآوری و بانك توسعه صادرات اختصاص ویژه ای برای صنعت اسباب بازی داشت.
نهاوندیان با اشاره به لزوم رقابت تولیدكنندگان ایرانی با تولید كنندگان خارجی در حوزه اسباب بازی اظهار داشت: حتما باید تولیدكنندگان و صادركنندگان ایرانی در نمایشگاه های بین المللی حضور داشته باشند. همینطور برندسازی در حوزه اسباب بازی باید مورد اهتمام قرار گیرد.
ایشان در ادامه با تاكید بر لزوم تقویت تشكلی صنف اسباب بازی اظهار داشت: تولید كنندگان و فعالان حوزه اسباب بازی باید از تعامل با هم قرار گیرد در صورت نیاز باید جلساتی در اتاق اصناف و اتاق بازرگانی تشكیل گردد. صنف اسباب بازی حتما باید سخنگو و متولی داشته باشد.
نهاوندیان همینطور با اشاره به ارزش مالی بالای بازی های كامپیوتری اظهار داشت: شنیده می شود كه در حوزه بازی های كامپیوتری رقم های عجیب و غریب وجود دارد؛ ازاین رو می توانیم در كنار حوزه اسباب بازی بازی های كامپیوتری جدی بگیریم.
معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به شعار پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی اظهار داشت: برای این جشنواره شعار تمرین زندگی انتخاب شده است. این یك عنوان عمیق است، چون باید بازی را تمرین زندگی بدانیم و بعنوان محور جدی در برنامه های آموزشی و پرورشی به آن بپردازیم. این شعار سبب می شود كه فاصله بین فضاهای ذهنی با واقعیت ها كاهش پیدا كند.
نهاوندیان با بیان این كه نباید بازی را صرفا بازی بشماریم بلكه باید بازی را امری جدی بدانیم اظهار داشت: بازی در تربیت نسل آینده نقش مهمی دارد و باید در برنامه ریزی ها مورد اهتمام قرار گیرد. همچون مولفه های مورد نیاز برای جامعه، تمرین عقلانیت، تصمیم گیری، توجه به معیارهای تصمیم گیری، انتخاب، آموزش كار جمعی، مسئولیت پذیری و پاسخگوی است كه كودكان می توانند این مفاهیم را در عین بازی یاد بگیرند.
معاون اقتصادی رئیس جمهور با تاكید بر این كه می توان خیلی از كاستی های فرهنگی را از راه بازی ها جبران كرد، اظهار داشت: باید تمرین تحمل یكدیگر، تمرین انتخاب و تمرین اخلاق عملی از راه بازی به كودكان یاد بدهیم. دقت داشته باشیم كه تمرین اخلاق عملی صرفا با خطابه ها و سفارش به دست نمی آید.
وی افزود: كودكان از راه اسباب بازی خرید و فروش و معامله را یاد می گیرند كه یك تمرین اقتصادی بزرگ برای آنها است. اما باید دقت نماییم كه آیا درون این بازی ها آموزش اندیشه اخلاق عملی هم وجود دارد آیا كودكان تفاوت درآمد حلال و حرام را یاد می گیرند؟ اگر آموزش اخلاق عملی در تجارت و اقتصاد به كودكان داده نشود امكان دارد اینها در بزرگسالی وقتی در فرصت های اقتصادی با سود كلان مواجهه می شوند لغزش اخلاقی داشته باشند. ازاین رو اسباب بازی فرصتی است كه به واقعیت های جدی زندگی در یك بستر غیر جدی می پردازد.
نهاوندیان در ادامه سخنرانی با اشاره به رابطه دو سویه فرهنگ و اقتصاد اظهار داشت: در اقتصاد پارادایم سه گانه ساختار، رفتار و عملكرد وجود دارد. بدین ترتیب كه عملكرد اقتصادها نتیجه ساختارها و رفتارها است. نوع ساختار اقتصاد در عملكرد تأثیر می گذارد همینطور رفتارهای فعالان اقتصادی، سیاستگذاری ها و فضای حقوقی كسب و كار عملكرد اقتصادی را رقم می زند.
وی افزود: بازی و اسباب بازی امكان مناسبی برای شكل گیری رفتارهای اقتصادی می باشد. می توانیم از راه بازی مفاهیم تلاش، تعاون، رویكرد چاره گرایانه، رویكرد عرضه راهكار و نگاه دراز مدت و همینطور مثبت گرای و امیدواری را به كودكان یاد داد.
نهاوندیان با بیان این كه رشد و رفاه جامعه عامل اصلی برای مقابله با فساد است خاطرنشان كرد: نباید به رشد اقتصادی منفی نگاه نماییم، چون لازمه اعتلای روحی و فرهنگی جامعه، رشد اقتصادی می باشد.
به گزارش گل چرم به نقل از ایسنا، پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی با شعار تمرین زندگی امروز (هفتم دی ماه) در مركز آفرینش های فرهنگی و هنری كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان كار خویش را شروع كرد. این نمایشگاه تا ۱۳ دی ماه ادامه خواهد داشت.



1398/10/08
20:12:39
5.0 / 5
5191
تگهای خبر: اتاق اصناف , تولید , خرید , صادرات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
گل چرم