رئیس سازمان شیلات ایران:

سهمیه بنزین قایق های صیادی 1200 لیتر در ماه تعیین شد

سهمیه بنزین قایق های صیادی 1200 لیتر در ماه تعیین شد

به گزارش گل چرم رئیس سازمان شیلات ایران اظهار داشت: سهمیه بنزین یارانه ای 1500تومان در چارچوب 1200لیتر در ماه برای صیادان به تصویب رسید.



به گزارش گل چرم به نقل از وزارت جهاد كشاورزی، سرانجام با رایزنی های سازمان شیلات ایران با وزارت نفت و وزارت كشور، سهمیه بنزین ۱۲۰۰ لیتر در ماه برای قایق های صیادی با نرخ ۱، ۵۰۰ تومان به تصویب رسید.
بی الله خون میرزایی، معاون وزیر جهاد كشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران با بیان آخرین خبر، به رایزنی سازمان شیلات ایران با وزارت نفت و معاونت امنیتی وزارت كشور درباره در نظر گرفتن سهمیه بنزین برای صیادان اشاره كرده و اظهار داشت: در رایزنی ها و مكاتباتی كه انجام شد، توجیهات فنی سهمیه بنزین صیادان را یادآور شدیم.
خون میرزایی افزود: در این مذاكرات بر سهمیه بندی قبلی بنزین برای قایق های صیادی، مصرف سوخت این قایق ها، نظرات فائو دراین زمینه، قدرت موتور، فاصله صیدگاهی، روزهای دریاروی و … اشاره كردیم و متوجه شدیم كه مسئولان تصمیم گیر دراین زمینه قبل تر نسبت به این دلیلهای فنی آگاهی نداشتند.
این مقام مسئول با اشاره به اینكه در سهمیه بندی بنزین نیز دیدگاه سازمان شیلات را جویا نشده بودند، افزود: بنا بر این نیز وارد رایزنی با شركت ملی پالایش و پخش ایران به نمایندگی از وزارت نفت و معاونت امنیتی وزارت كشور و سازمان برنامه و بودجه شدیم و مقرر شد دراین زمینه بازبینی های لازم صورت گیرد كه در نتیجه این بازبینی و برمبنای مصوبه جلسه اخیری دراین زمینه برگزار شد، مقرر شد سهمیه بنزین قایق های صیادی كمی كمتر از ۱۴۰۰ لیتری كه در دور قبلی سهمیه بندی در نظر گرفته شده بود، روی رقم ۱۲۰۰ لیتر در ماه مصوب شود و در وهله دوم، نرخ سوخت نیز ۱، ۵۰۰ تومان در هر لیتر در نظر گرفته شود. بگفته او، حالا این مصوبه فرآیند اجرایی خودرا می گذراند.
پیش تر پرویز محبی، سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات به نیاز ۱۴۰۰ لیتری سوخت در ماه برای فعالیت صیادان اشاره كرده و اظهار داشته بود: تا به امروز هیچ سوختی به جامعه صیادی تعلق نگرفته است.


منبع:

1398/10/09
21:31:04
5.0 / 5
5452
تگهای خبر: جهاد كشاورزی , كشاورزی , وزارت جهاد كشاورزی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
گل چرم