تراز بازرگانی ایران به مثبت یك میلیارد دلار رسید

تراز بازرگانی ایران به مثبت یك میلیارد دلار رسید

گل چرم: سرپرست سازمان توسعه تجارت از رشد حدود ۱۴ درصدی صادرات غیر نفتی در هشت ماهه امسال آگاهی داد و اظهار داشت: تراز بازرگانی كشور در همین بازه زمانی مثبت یك میلیارد دلار است و در صورت اسفاده بهینه از ظرفیت های موجود می تواند بهتر باز شود.


محمدرضا مودودی در گفت و گو با ایسنا، اظهار نمود: صادرات كالاهای غیر نفتی در هشت ماهه امسال بیشتر از ۲۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار بوده است كه البته تا نیمه آبان ماه این عدد از ۳۰ میلیارد دلار عبور كرد و نسبت به بازه زمانی مشابه پارسال رشد حدود ۱۴ درصدی داشته ایم.
وی ادامه داد: از طرف دیگر حدود ۵۰۰ میلیون دلار صادرات در حوزه خدمات فنی و مهندسی داشته ایم و گرچه نسبت به بازه زمانی مشابه در پارسال در این حوزه رشد اندكی را تجربه كرده ایم، اما همچنان به اندازه ای نیست كه از این بخش انتظار می رود و با پتانسیل های حوزه خدمات فنی و مهندسی فاصله زیادی دارد.
سرپرست سازمان توسعه تجارت با اشاره به تراز بازرگانی مثبت یك میلیارد دلاری در حوزه كالاهای غیر نفتی، اصرار كرد كه اگر از پتانسیل ها و ظرفیت های موجود استفاده بیشتر و بهتری نماییم، اساسا آمار و ارقام در حوزه تجارت خارجی و تراز بازرگانی امیدواركننده تر هم خواهد شد.



1397/09/09
01:17:44
5.0 / 5
5216
تگهای خبر: خدمات , صادرات , كالا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
گل چرم