رئیس جهاد كشاورزی اندیمشك:

برای نخستین بار ۲ و نیم هكتار چغندر به روش نشایی در اندیمشك كشت شد

برای نخستین بار ۲ و نیم هكتار چغندر به روش نشایی در اندیمشك كشت شد

به گزارش گل چرم رئیس جهاد كشاورزی اندیمشك با تاكید بر ضرورت مدیریت منابع و ترویج شیوه های نوین كشاورزی اظهار داشت: برای نخستین بار دو و نیم هكتار چغندر به روش نشایی در اندیمشك كشت شد.



سید هدایت الله موسوی در گفت وگو با خبرنگار مهر عنوان كرد: بحث مدیریت منابع آبی و استفاده از شیوه های نوین آبیاری از لزوم های مهم امروز و ضامن توسعه پایدار در صنعت كشاورزی است.
وی، شیوه سنتی كشاورزی را محكوم به شكست دانست و اضافه كرد: برای بهره وری، مدیریت منابع و افزایش تولید و صرفه جویی در مصرف آب در حوزه كشاورزی باید علم و فناوری را كشاورزان به خدمت گیرند.
رئیس اداره جهاد كشاورزی اندیمشك با تاكید بر ضرورت مدیریت منابع و ترویج شیوه های نوین كشاورزی اظهار نمود: برای نخستین بار دو و نیم هكتار چغندر به روش نشایی در اندیمشك كشت شد.
وی با اشاره به اینكه كشت نشایی چغندر قند در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی در اندیمشك برای نخستین بار انجام شد، اظهار داشت: یكی از خصوصیت های كشت نشایی چغندر قند سه تا چهار نوبت آبیاری اراضی زیر كشت است.
موسوی خاطرنشان كرد: از خصوصیت های كشت نشایی، كاهش مصرف آب، سموم و علف كش های در دوره كشت بوده و از شیوه های نوین در كاهش مصرف آب در كشت چغندر قند به حساب می آید.
به گزارش گل چرم به نقل از مهر، شهرستان اندیمشك در شمال استان خوزستان و یكی از قطب های مهم كشاورزی در استان خوزستان به حساب می آید.

1397/09/21
21:07:06
5.0 / 5
5545
تگهای خبر: تولید , جهاد كشاورزی , كشاورزی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
گل چرم