مدیركل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت اعلام كرد

جبران کاهش تولید فروردین در مجموع بهار

جبران کاهش تولید فروردین در مجموع بهار

به گزارش گل چرم، مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت، ضمن اشاره به کاهش تولید خودرو در فررودین ماه سال جاری، ضمن اعلام این که وزارت صمت برای دو خودروساز بزرگ برنامه های مهمی در نظر گرفته، از افزایش سه درصدی تولید در اردیبهشت ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل اطلاع داد و تصریح کرد که کاهش تولید فروردین ماه، در مجموع تولید بهار جبران خواهد شد.


مهرداد خسروی در گفتگو با ایسنا، با بیان این موضوع، خاطرنشان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت، تمهیدات و برنامه های مهمی برای دو شرکت خودرو ساز در نظر گرفته که با اجرایی شدن، آن کاهش تولید فروردین ماه در مجموع تولید سه ماهه اول سال جبران می شود و شاهد رشد مطلوبی در تولید خودرو خواهیم بود.
مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام نمود: در اردیبهشت ماه سال جاری بالغ بر ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو ساخته شده که در مقایسه با ۱۱۷ هزار دستگاه تولیدی در مدت مشابه سال گذشته، رشد سه درصدی را نشان داده است.
وی ادامه داد: در دومین ماه از سالجاری، حدود ۱۰۳ هزار دستگاه خودروی سواری به تولید رسیده که نسبت به تولید در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، حدوداً پنج درصد رشد یافته است. همینطور در مدت مذکور ۱۷ هزار دستگاه از انواع وانت ها با رشد ۱۵ درصدی تولید در این عرصه، ساخته شده است.

سهم ۲۰ درصدی خصوصی ها از کل تولید خودروی کشور
این مقام صنعتی در وزارت صمت، سهم بخش خصوصی از تولید خودروی کل کشور در اردیبهشت ماه سال جاری را ۲۰ درصد اعلام نمود.
به گزارش گل چرم به نقل از ایسنا، بررسی آمار تولید خودروسازان بزرگ نشان داده است که تولید خودروی سواری (وانت سایپا) در اولین ماه از سال جدید، توسط ایران خودرو و سایپا (پارس خودرو بعنوان زیرمجموعه سایپا) نسبت به آمار تولید در مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد کمتر بوده است.
به عبارت دقیق تر، صورت های مالی اعلام شده توسط ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو (به عنوان زیر مجموعه سایپا) نشان داده است که در فروردین ماه سال جاری میزان تولید خودرو (سواری ها و وانت ۱۵۱ سایپا) در کشور توسط این خودروسازان ۴۵ هزار و ۹۱۶ دستگاه ثبت شده که نسبت به ۵۸ هزار و ۴۶۶ دستگاه خودرو تولیدی در فروردین سال گذشته، ۲۱ درصد کمتر است.




منبع:

1403/03/13
15:28:54
5.0 / 5
248
تگهای خبر: تولید , وزارت صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
گل چرم