نائب رئیس اتاق اصناف ایران:

دولت هزینه بازرسی اصناف را پرداخت كند

دولت هزینه بازرسی اصناف را پرداخت كند

گل چرم: نایب رییس اتاق اصناف ایران اظهار داشت: دولت هزینه های لازم برای بازرسی و نظارت بر اصناف را فراهم آورد.


مرتضی صفایی در گفت و گو با ایسنا، در ارتباط با برگزاری نمایشگاه های ضیافت در شهرستان های مختلف و شرایط بازرسی اصناف، اظهار نمود: با عنایت به قدرت خرید مردم میزان استقبال از نمایشگاه های ضیافت همچون سال های گذشته نیست و این نمایشگاه ها با هدف دسترسی سهل مصرف كنندگان به كالاهای اساسی برگزار شده است.
نایب رئیس اتاق اصناف ایران اشاره كرد: صرف نظر از تعداد نمایشگاه ها، در نمایشگاه ضیافت هدف افزایش قدرت عرضه در امتداد كاهش صف خرید بوده كه تا به این لحظه با عنایت به اینكه برای بعضی از اقلام افزایش تقاضا و انباشت كالا در منازل صورت گرفته بود، ارزیابی ها نسبت به این نمایشگاه ها مثبت است.
وی با اشاره به تأثیر نرخ ارز بر قیمت كالا و شرایط بازرسی اظهار داشت: در چند روز اخیر اقدامات مناسبی در زمینه ثبات نرخ ارز صورت گرفته كه این مساله تأثیر قابل توجهی بر بازار و بررسی دقیق اصناف بر قیمت و فعالیت های صنفی داشته است.
صفایی تصریح كرد برای نظارت دقیق و كارشناسی بر بازار باید اصناف به پایگاه اطلاعات تعیین نرخ ارز و هزینه تمام شده كالا دسترسی داشته باشد تا به لحظه بتوانند با عنایت به مؤلفه های تأثیرگذار بر قیمت كالا، نظارت و بازرسی خودرا انجام دهند.
نایب رئیس اتاق اصناف ایران اظهار داشت: در جلسات آینده با دولت قرار بر آن است تا در زمینه بررسی و نظارت اصناف رایزنی و تبادل نظر شود و نكته مهم آن است كه دولت در زمینه وظایف قانونی خود در خصوص اختصاص منابع بازرسی اصناف اقدامات لازم را انجام دهد.
وی در اختتام اشاره كرد: اگر منابع لازم برای بازرسی و نظارت اصناف از طرف دولت كه مطالبه اصناف به حساب می آید، پرداخت گردد، بازرسی و نظارت اصناف به روز و الكترونیكی خواهد شد.




منبع:

1398/02/30
15:02:49
5.0 / 5
5478
تگهای خبر: اتاق اصناف , بازار , كالا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
گل چرم