معاون سازمان امور اراضی اعلام كرد:

وجود 400 هزار ساخت وساز غیرقانونی، تعیین تكلیف تا خرداد 99

وجود 400 هزار ساخت وساز غیرقانونی، تعیین تكلیف تا خرداد 99

به گزارش گل چرم معاون حفظ كاربری اراضی و یكپارچه سازی سازمان امور اراضی كشور اعلام نمود كه بیشتر از ۴۰۰ هزار ساخت و ساز غیرقانونی در كشور وجود دارد كه برپایه قانون باید تا خرداد ماه سال آینده تكلیف شان مشخص شود و حداقل به دستگاه قضائی برای طی مراحل قانونی معرفی شوند.


فرید سیدی نژاد در گفتگو با ایسنا، با اشاره به اینكه اگر مردم ساخت و سازهای غیرقانونی را به سازمان امور اراضی اطلاع دهند، حتما نسبت به شناسایی و برخورد با آنها اقدام می شود، اظهار نمود: برپایه قانون مجازات استفاده كنندگان غیرمجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز، باید تا خرداد ماه سال آینده تكلیف پرونده های زمین خواری و ساخت و سازهای غیرمجاز تعیین شود و هیچ ساخت و سازی هم نباید در این بازه زمانی به آنها اضافه شود.
وی ادامه داد: بیشتر از ۴۰۰ هزار مورد ساخت و ساز غیرمجاز در كشور وجود دارد كه در همه استان ها پراكنده اند اما تعداد آنها در استان های بحرانی و ارزشمندتر بیشتر است، ازاین رو باید مطابق قانون مجازات استفاده كنندگان غیرمجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز این موارد تا تاریخ مذكور حداقل به دستگاه قضائی معرفی شده باشند.
معاون سازمان امور اراضی كشور افزود: هم اكنون برای برخورد و شناسایی با تخریب و تصرف اراضی كشاورزی و زمین خواری به صورت موردی عمل می شود و در وضعیتی قرار داریم كه به صورت رصد و گشت های شبانه روزی تقریباً می توان اظهار داشت كه برای همه ساخت و سازهای غیرقانونی پرونده تشكیل می شود و كمتر موردی است كه از چشم ما پوشیده باشد. ساخت و سازهایی كه مشاهده می شود برای سال های گذشته و نه چندان نزدیك است اما امروز دیگر نمی توان اظهار داشت كه این ساخت و سازها از چشمان ما پوشیده می ماند.
سیدی نژاد با اشاره به اینكه پرونده های تشكیل شده به مراجع قضائی معرفی می شود، تصریح كرد: سال قبل حدود ۴۰ هزار مورد تشكیل پرونده شده و به مراجع قضائی ارسال شد كه از این تعداد بیشتر از ۱۰ هزار پرونده مشمول تبصره ۲ و عملیات تخریب شدند و آن هایی كه قدیمی تر بودند مشمول ماده سوم شده و به دادگاه عرضه شدند.
معاون سازمان امور اراضی كشور با اشاره به اینكه برای همه ساخت و سازهای غیرمجاز جدید دستور تخریب صادر می شود، اظهار داشت: در شرایطی كه منطقه مورد نظر صعب العبور باشد و نتوانیم امكانات لازم را برای قلع و قمع دریافت نماییم، تصمیم دیگری اتخاذ شده اما در غیر این صورت بخش اعظمی از این ساخت و سازها تخریب خواهند شد و برای اعمال مجازاتشان به دادگاه می روند و جرایم هم نصیبشان می شود.




منبع:

1398/03/05
14:44:29
5.0 / 5
5883
تگهای خبر: كشاورزی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
گل چرم